Web Analytics
Jump to content

Nux Roctary (leslie-sim + octave)

Recommended Posts

Jeg hadde en Dunlop Rotovibe for 20 år siden i den tro at den kunne ordne leslie-effekt. Det gjorde den ikke (for meg) den gang.
Jeg er nysgjerrig på om noen har og bruker pedalen i overskriften, og hvilke erfaringer man eventuelt har med den.

Sammenlignet med andre pedaler i samme segment er den jo grisebillig....?

Har prøvd litt forskjellig oppigjennom tidene,rotosim,flangere,Roland Jazz Chorus...felles for de alle er at det høres for syntetisk ut,det som faktisk fungerte var en flanger koblet i stereo opp mot to forsterkere.Nux Roctary er sikkert grei nok,du finner nok noen "sweet spots" på den,er jo mange instillinger å ratte på da,hehe.Det er bare å prøve,den koster jo ikke allverden,som du selv sier.Har selv endt opp med en EHX Electric Mistress som jeg er fornøyd med.

• 2 weeks later...

Alrighty then: Bestilte en Roctary fra Danmusikk på tirsdag, og den kom i går.

Fikk testa den litt etter jobb, og den funker absolutt som ønsket. (dette er en helt annen pedal enn Electric Mistress, så skjønte ikke helt sammenligningen....?)

Den gjør det den skal og litt mer. Det eneste minuset er at det skulle vært mulig å koble ut/inn oktavfunksjonen med fotbryter.

Jeg ser at noen tech-heads på the interwebs har laget en hack for dette, men jeg er ikke slik anlagt.

Fornøyd!

• Like 2