Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAGD – Hartwood Villanelle Parlour Electro Acoustic


Arkadian

Anbefalte innlegg

Jaggu får man ganske kurante ting til lite penger i våre dager. Kjøpte denne for å bruke på et par akustiske låter i settet, og forventet ikke mer enn at den gjør jobben uten å skjemme seg ut. Men jammen er det en fin liten sak. Ikke all verdens til akustisk fylde og bassen er ikke akkurat imponerende, men ellers leverer denne. Fishman-preampen låter helt fint, har hendig fasevender, velstemt toveis-EQ og innebygd stemmeapparat.

Mest overraskende er spillekomforten, dette kjennes ikke ut som en elektro-akustisk gitar til 2400 (moms inkludert). Ikke antydning til skarpe båndender, helt riktig subtil kurve i halsen og akkurat passe strengehøyde. Rein og fin hele veien opp.

Til og med skikkelige D'Addario-strenger. Dessuten ser den faktisk ganske kul ut, på en litt cheap chic 50-tallsmåte. Happy!

Hartwood.thumb.jpg.66d79de807cc2bfa91f6a88626746025.jpg

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Gubbe skrev:

Forøvrig en skamløs kopi av Gretsch Jim Dandy-modell.
Ikke at det gjør noe.

Nei, det gjør ingenting. Én fordel med denne framfor originalen, er at halsen møter kroppen ved 14. bånd. Dessuten har jeg lest, men ikke erfart, at kvalitetskontrollen er så som så med Jim Dandy-en. Kvalitetskontrollen på denne her har iallfall vært uvanlig god i dette prisleiet.

Prøvde gitaren gjennom PA i øvingslokalet i går, det låt rett og slett veldig bra. EQ er helt riktig rett fra preampen, følte ikke behov noe for mellomtonetweaking i det hele tatt (og det gjør jeg ellers nesten alltid). Denne Fishman-pickupen/preampen er latterlig god til denne prisen. 

Skal jeg være negativ til noe, må det være at logoen er klønete og ustilig. Dessuten kan jeg styre meg for den umotivert assymetriske hodefasongen. Men jeg klager ikke, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.