Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heimbygga strat


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å lage denne tråden for en stund siden, men siden prosjektet har ligget brakt et par år var det like greit at det ble skippet. Nå er iveren i gang igjen, og siden jeg nå har flere gitarer i planleggingen var det like greit å lage denne tråden for denne gitaren nå.

 

I korte trekk er gitaren en Strat, men med flat topp, Humbucker i bro og tele-sc i neck. Kroppen er lønn, med valnøtt-topp og halsen er laminert lønn/valnøtt.

 

 

1FBD0532-6376-46C8-8C41-B0EF7E55A27F.jpeg

7961B4F1-A2C9-45B7-803E-51D991791954.jpeg

C89B4830-7FB2-4EDD-9AF2-DB54B094EC3D.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kristoffereide skrev:

Headstock med veneer (vet ikke norsk betegnelse) av padouk og lønn. Navnet er påsatt med Letraset (som dessverre ikke finnes lengre)

Veneer = finer.

Solgte mye Letraset (og Pantonetusjer) på 80-tallet, da jeg solgte kontorutstyr og datamaskiner 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mislykketmusikant skrev:

flotte, flotte ting. takk for bilder.

hvor får du tak i lønn, valnøtt og ibenholt? eller padouk, for den saks skyld? har de et slikt utvalg på trelasten i narvik?

Både lønn og valnøtt ble bestilt fra Byggtorget lokalt. Ble levert i 3x10 tom og 6m lengde. Tørt og fint. Ibenholt bestilt fra ebay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SunMaster skrev:

Veneer = finer.

Solgte mye Letraset (og Pantonetusjer) på 80-tallet, da jeg solgte kontorutstyr og datamaskiner 🙂

Finér ja selvfølgelig 🤘. Jeg bruker letraset mye, og kjøpte heldigvis noen pakker når jeg holdt på med pedaler. Dessverre er ikke erstatnings-utgaver like bra. Blir vel waterslides på de neste gitarene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.