Gå til innhold
AutoMats

Hva er det med Cream og...

Anbefalte innlegg

...ha låter med du-du-di-du, altså først to slag på samme tone, deretter en tone ned, og ett slag på begynnertonen igjen.

Nevner i fleng, Sunshine of Your Love, Crossroads og Cocaine, sjøl om det er JJ Cale som har sistnevnte.

Er det bare meg som har hør ltt for få låter av Cream, eller går alt i samme "duren"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaaaaaa.... ville ikke akkurat si at alle går i samme duren, da.

Tror nesten du må høre litt mer Cream jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

cocaine er clapton solo!

Med cream så kan man kjøpe box´ tror den heter those where the days ..

Sånn ellers kan man sjekke ut live platene "Live Cream vol 1 & 2" eller gå for skiva Disraeli Gears.

Låter som svinger er Crossroads, Sunshine of your love & Politician.

Hvorfor høre på Cream ? Fantastiske musikere, de var utrolig banebrytend på sin tid. Det første Hendrix ville se når han kom til U.K var Cream. Dessuten spiller Clapton med en fyr & flamme han i enkeltes øyne ikke har gjort etter det.

Eddie Van Halen er en enorm Creamfan , og han sier også at Cream-erea Clapton var han største idol.

White Room er også en høydare

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cream er kjempetøft, det skal jeg ikke nekte for, men det er synd de beste låtene høres så like ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja-jo hmmm Cream er jo et progresivt Blues band så det kan av og til gå litt i samma trallten ! Men lytt litt nærmere. Cream er jo en av den tunge Rockens bestefedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.