Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Handle hos Thomann


Pål1

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg vurdere å kjøpe gitar og kasse hos Thomann, og skrev om dette i denne gruppa for noen dager siden. Men jeg har helt hetta for å bli belastet med uventede kostnader utover hva jeg forventer. Så vær vennlig å bær over med meg, denne vil jeg ha inn med teskje... Jeg setter pris på tilbakemeldinger. Jeg legger ved screenshot av handlekurven fra Thomann. Sluttsummen er 8821, eksl. VAT, altså mva. Med VAT blir prisen 11026. Med postens fortollingsgebyr på 290, 11316 kr. Skulle jeg kjøpt kun kofferten, som ligger under fri frakt summen, 4000, måtte jeg betalt frakt, men det slipper jeg siden samtidig kjøper gitaren, ikke sant? 

Sluttsummen blir 11316, og ingen fordyrende overraskelser, ikke sant?? 

Screenshot_20210511_212751_com.android.chrome.thumb.jpg.423340c784229ee348a62c10d7071cf1.jpg

Endret av Pål1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
On 5/14/2021 at 9:02 PM, BobbyBay said:

Når du handler for under 3000,- må du betale moms/gebyr på Postkontoret for å i det hele tatt få ut pakken. Når du handler for mer enn det, får du regning på moms og fortollingsgebyr noen dager etter mottatt vare.

Jeg har handlet for over 5000 2 ganger hos Thomann. Begge gangene måtte gebyr/mva betales før utlevering av pakka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2021-7-29 den 10.19, Muffinman skrev:

Jeg har handlet for over 5000 2 ganger hos Thomann. Begge gangene måtte gebyr/mva betales før utlevering av pakka.

Du har rett.

Det må ha vært tilfeldig for meg (og jeg mener jeg leste det et sted - kanskje da kun gjennom UPS?), for jeg fikk 3/3 ganger regning i ettertid.

Men her i sommer bestilte jeg motorsykkeldeler fra Tyskland for 3500,- Da måtte jeg betale moms og avgift hos Post-I-Butikk direkte (nesten 1200,- kr) for å få ut pakke.

Ser at det kalles forenklet fortolling opp til 300,- (149,- i avgift).
Over 3000,- kalles det full fortolling og koster 299,- i avgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte gitarkasse derfra forrige uke. 

Kasse: 800,- + frakt: 200,- = 1000,-. 

Fortolling: 366,-

Sparte ca 150,- + porto om jeg hadde bestilt fra en norsk side. Ikke all verden, kanskje. Men Thomann sendte pakken to timer etter bestilling, og den var på posten tre dager senere. Null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, BobbyBay said:

Du har rett.

Det må ha vært tilfeldig for meg (og jeg mener jeg leste det et sted - kanskje da kun gjennom UPS?), for jeg fikk 3/3 ganger regning i ettertid.

.

Noen (mange/alle?) av speditørene har endret rutinene sine det siste året/årene ... I hvert fall DHL og UPS ?
Tidligere fikk jeg også faktura på moms+gebyrer i posten etter utlevering, men det siste året har jeg fått SMS og/eller mail med info og link til betaling som da må fikses før utlevering. 

'Importkostnader på varer fra bla bla bla må betales før levering ..... sum/konto .... link'

 

 

Endret av juzzizhow
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.