Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Taksering av gitar


Anbefalte innlegg

HEIC er et tullete fotoformat som enkelte telefoner tilbyr. Anbefales ikke å bruke det.

Her er bildene; jeg konverterte dem for deg.

Når det gjelder verdi så har jeg ikke den fjerneste anelse. Gitaren ser ganske herpet ut, så med mindre det er en eller annen form for samlerobjekt eller sjelden vintage-gitar så tviler jeg på den er verdt stort.

image.thumb.png.2c59ef00536606bbe8b8f8a0b567c93b.png

image.thumb.png.f243fef3828dafda4b54e7a3bd941449.png

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde vært nyttig om du hadde tatt et skikkelig bilde ned i kassen, med hjelp av et godt lys. baksiden av gitaren kan også ha betydning, da det finnes typer av treverk som er mer verdifullt enn andre.

det ser umiddelbart ut som om toppen er av gran, og broen ser ut som en slik "tysk bro" (burde vel egentlig hete "trønderbro", med henvisning til barten) som noen snakker om på gamle parlor-gitarer. tipper den er gammel, men uten en nærmere titt på mekanikken er det ikke enkelt å si.

rosetten er veldig enkel, og med mindre den er laget av elfenben fra elefant, vil det nok tilsi at det var en økonomimodell da den ble laget.

du burde ta av strengene og rengjøre (ikke med zalo) halsen, så man kan se den bedre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.