Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mye er gitaren verdt?


bonnieprincebilly

Anbefalte innlegg

Uten noen som helst info utover det du oppgir nytter det ikke å gi noen pekepinn.
Det står nok ett modellnummer inni kassa som vil være kjekt å oppgi.
Bilder hjelper nok åsså.
Etter et kjapt googlesøk på navn gir null info utover at Ranua er en plass i Finland.
Dette er nok noe laget i billigsegmentet og der er det drøssevis av gitarer for salg.
Vil tippe en femhundrelapp, kanskje tusen hvis du er heldig.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, den ser ut til å ha ibenholt gripebrett og bro, noe som er et pluss. i tillegg har den binding rundt kroppen, samt en noe forseggjort (ser det ut som) rosett. ser ut for meg som om det er granlokk, men uten et godt bilde av sidene på lydhullet er det vanskelig å vite om den er heltre. det bildet du har lagt ut av lydhullet er litt for dårlig til å se skikkelig, men det ser ut til å være heltre topp, noe som er et pluss. snøflakene på halsen var ganske fine, synes jeg.

tipper det er en ok gitar, men ikke noe av veldig høy verdi. har aldri hørt om navnet tidligere.

men om du vil ha en bedre vurdering, bør du legge opp bedre bilder, blandt annet av etikett, headstock, stemmemekanikk , gripebrett, bro, bakside og inne i gitaren, helst med litt bedre lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mistanke om at dette er en Landola-produsert gitar. Første halvdel av nittitallet var det et sammarbeid mellom Peavey og Landola, hvor Landola produserte akustiske gitarer for Peavey. Denne avtalen ble brutt og Landola satt igjen med et lass gitarer med Peavey logo de ikke kunne selge under eget navn. Sagevik Musikk (nå 4Sound) fikk inn en del av disse hvor Peavey logo var enten pusset bort eller at headstock var lettere modifisert (husken er ikke helt på plass der) og merket med Peders. Etiketten inne i din gitar er av samme enkle type, rosett, innlegg i halsen og headstock er (som jeg husker det) identisk med Peders. Tipper derfor denne kommer fra samme run, men kanskje da med et annet merkenavn til et annet marked. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, SunMaster skrev:

Minner den ikke litt om denne her ?

Eller annonsa her?

https://www.adverts.ie/acoustic-guitars/landola-acoustic-guitar/1731891

 

Samme inlays og headstockform i alle fall. Så da virker det jo som herr panzer er spot on.

landola-sd9e-94621.jpg

Det ser rett ut det for så vidt. Rart at de bare har merket den med "Ranua". Men hva pris ville en slik ligge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jantore skrev:

Ser de skal ha mellom 300 og 600 USD for slike på ebay,reverb m.m,med de er kanskje endel overpriset "over there".

Kommer også an på tilstanden til gitaren.

Ja, så det. Jeg trodde den maks var verdt 3-400 men 2000kr... Den ble vel kjøpt for en tusenlapp for 15 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.