Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål ang IR


Anbefalte innlegg

Så jeg skal til med ett studio prosjekt, og 3 stk akustiske gitarer er på vei fra England.
Jeg bor i en hybelleilighet, og har ikke hylla full av high end mikker.
Så tenkte se hvor bra jeg klarte å få en IR.

Dette har jeg ikke gjort før
Har noen tips til mikrofon?
Jeg har tilgang til en SM57 vet jeg.. Jeg bor trangt og i det hele tatt, og vil unngå å måtte mikke opp gitarene hver bidige gang jeg skal i record.
El gitarer er jeg vant til og hadde Axe FX og vet at jeg var godt fornøyd med det.
VST og IR for akustiske gitarer må da vel ha kommet til ett bra punkt nå?

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det finnes masse gode gratise IR's der ute, og jeg har vurdert å kjøpe Fishman sin Aura og greier..
En av gitarene som kommer er den der Blood Moon modellen fra Faith produsert i trembesi wood.
Så det hadde vært gøy å mekke ett image av gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en fishman aura dreadnaught, men brukte den veldig lite. men ja, lyden blir forandret ganske mye. "bra" er vel ganske subjektivt, men det ble ihvertfall ikke dårlig lyd når jeg brukte den.

har de gitarene du venter på innebygd mikk, eller tenkte du å mikke opp? synes spørsmålet ditt var litt tvetydig, med tanke på det.

om du skal mikke opp, vil sm 57 sannsynligvis fungere godt, ja.

jeg har en passiv fishman lydhullspickup, som jeg monterer og fjerner enkelt ved behov, med den beste akustiske gitaren min. det funker også veldig bra, og er fint med tanke på at den kan benyttes av alle gitarer den passer inn i lydhullet til. brukte den ved et par anledninger med fishman auraen, og det fungerte veldig bra. spilte dog ikke inn, så det vet jeg ikke hvordan fungerer.

om du skal lage et image av gitaren din, og bruke midigitar eller noe slikt sammen med bildet, så vet ikke jeg noe om det. sorry.

Endret av mislykketmusikant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.