Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Byggetråd telecaster(e)


Anbefalte innlegg

Gitaren er ferdig!
Det var noen småting som gjenstod. Headstock var noe tynn! Fikset det med å lime en 4 mm fint tilskåret finerplate oppa. Litt pussing og oljing så ble den helt ok! Byttet også oversadel (nut) fordi den hvite ikke passet helt. Den svarte derimot er perfekt. Jeg måtte bytte flere bånd, men med den nye Fretbenderen min ble det bra! Det viser seg at det er uhyre viktig å ha riktig radius på de forhåndsbøyde bånda! Jeg drypper en dråpe superlim i endene av hvert bånd for at de skal sitte. Kantene er filt, men ellers har jeg ikke gjort noe med bånda! Det ser ut som at min hjemmelagde hals ble helt rett og perfekt! Så da ble den strenget opp, stemt og intonert, samt at strengehøyden ble justert noe lavere (og riktigere)

Og den riktige fargen på gitaren er et sted midt i mellom de to nederste bildene! Må kanskje ta meg et fotokurs snart...

Minner igjen om at mine prosjekter kan følges her: https://asgeirsgitar.no/prosjekter/

_DSC1555.jpeg

_DSC1557.JPG

_DSC1559.JPG

_DSC1560.JPG

Endret av askret
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå regnet sammen hva denne har kostet meg. Jeg har brukt billige deler, men likevel kom den på 1409 kroner! Den rosa jeg satte sammen før denne var et byggesett, den kom på ca 1100... Den ville blitt noe dyrere i dag pga valutakursen. Så man bygger ikke gitar for å spare penger, men kun for gleden med å kunne gjøre det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.