Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gammel Høfner


Jabadabadoo

Anbefalte innlegg

Hei, er kommet en gammel høfner til salgs her i området på en bruktbutikk. Har ikke fått sjekket den ut selv, er bare tilsendt et bilde. 
 

Vet ikke om hullene er fra orginal elektronikk eller om de er tatt i nyere tid. 
Får man kjøpt deler til denne?

Er denne verdt og kjøpe, eller burde jeg bare la den gå forbi? Evt hva burde prisen ligge på?

 

 

B88E4931-9782-49DB-9991-4CE186CAAE1C.png

Endret av Jabadabadoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra 1958. Du skal være ute etter en ganske spesiell gitar hvis du blir glad i en slik. Uten pickups låter den tørt, flatt og med veldig lite sustain.

Min låter veldig bra med pickups, så sant det er den lyden man er ute etter.

Merkelig at den har halsbrudd. Innfestingen på Høfnergitarer er veldig enkel, slik at det er mer vanlig at halsen løsner ved belastning. Limet tørker ut, og får den seg en kakk, så slipper halsen. Dette er da ikke noe problem, da det er enkelt å lime med bedre lim.

Høfner blir gjerne kalt "the mother of toilet seat", da alle innleggene ikke er "mother  of pearl", men altså plast av dolokk-kvalitet.

Det betyr som sagt ikke at dette i utgangspunktet er søppel, men en gitar som passer for ganske få personer. Tenker på å selge min, da den samler støv. Det skal ikke gitarer gjøre.

Det er faktisk et miljø rundt Høfner- gitarene, og det er mulig å skaffe både NOS og kopideler. Delene er ganske kostbare, og i mitt hode lønner det seg ikke å koste på eletronikk og pickups på den gitaren der. Da bør du kanskje få tak i to, og så sette sammen til en. Som du kanskje skjønner mener jeg at man bør være Høfner- entusiast for at dette skal være innenfor.

Den gitaren der ville jeg gitt maks under en tusenlapp for, og da bør du like lyden.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt kanskje en 500-lapp, for pyntens del. Du vet vel ikke hvor spillbar den er før du har prøvd den.

Har arva en (som bestefar brukte i band sent på 50-tallet) som er i enda litt dårligere form enn den der. Henger meg på og følger med i diskusjonen her, da jeg har planer om å få den i orden etter hvert.

Min er knekt akkurat der du har hatt et halsbrudd.

Endret av BobbyBay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.