Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Klon Kloner


Troll

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, GreenMan skrev:

Jepp gjør det med pinsett og nebbetang. Annet triks er å lodde aller først holderen til IC - tape den fast og lodd fast lederne. 

Det er ikke en Archer - min Mongol er PCB/musikdingversjonen men med gamle dioder i det ene paret. Du kan jo event bytte ut det ene paret med LED også

 

Hva mener du med lodde holderen fast til IC? 

 

Archer var spørsmål til Troll, ble litt miks etter en edit av innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MartheyG skrev:

Archer var spørsmål til Troll, ble litt miks etter en edit av innlegget. 

Da er jeg med ;)

 

4 minutter siden, MartheyG skrev:

Hva mener du med lodde holderen fast til IC? 

Istedet for å lodde IC (opamp) direkte på plass følger det med en holder. Det kan være smart å starte med den fremfor motstander og dioder (som normalt er anbefalt) fordi det da er lettere å holde den fast for lodding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, GreenMan skrev:

Da er jeg med ;)

 

Istedet for å lodde IC (opamp) direkte på plass følger det med en holder. Det kan være smart å starte med den fremfor motstander og dioder (som normalt er anbefalt) fordi det da er lettere å holde den fast for lodding.

Ah, du snakker ikke om diodene da? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MartheyG skrev:

Ja, eller eventuelt ta en etterbestilling hos Musikding hvis det blir noen flere svidde komponenter, ganske rimelig frakt derfra. 

@GreenManJeg får prøve meg med en pinsett og en ganske spiss nebbtang slik at jeg ikke stresser selve dioden, bare lederne.  

 

Du endte opp med en Archer? 

Hvis frakten er grei, så er det selvsagt en god løsning :) 

Jeg kjøpte en Archer ja, har ikke mottatt den. Valgte denne pga utseende, størrelse og reviews. Hadde helt sikkert klart meg utmerket med hvilken som helst klone, men det ble denne :)

Vurderer samme kit som deg i tillegg, bare for å teste litt kvaliteten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Troll said:

Fikk denne idag. Veldig liten boks, ble nesten overrasket over at den er mindre enn de andre pedalene på brettet. 

 

Kjekke de Rockett-boksene ja, men til gjengjeld er de blytunge. Tykt gods i den boksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Oppdatering herfra. Har testet den, spilt på den en stund og fått vurdert den. 

Veldig fin pedal. Alltidig. Låter bra. Men må innrømme at etter x antall år med lesing om disse pedaler og all hypen, så såg jeg for meg noe veldig guddommelig og unikt. For min del endte jeg opp med å flekke frem igjen min trofaste Boss BD2 og Sweet Honey igjen. Da ble klon-klonen solgt igjen

#bannerikirken #freespeech #ytringsfrihet #donthateme

 

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Troll said:

Men må innrømme at etter x antall år med lesing om disse pedaler og all hypen, så såg jeg for meg noe veldig guddommelig og unikt. For min del endte jeg opp med å flekke frem igjen min trofaste Boss BD2 og Sweet Honey igjen.

Enig med deg, Troll. Kjøpte meg en ny Nobles ODR-1 for noen uker siden. Det er mer min greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.