Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Klon Kloner


Troll

Anbefalte innlegg

Brukt mye Bias FX og HX Stomp i det siste, og på begge har Klon-simuleringen vært hyppig brukt. 

Ser jo at prisen på disse originalt er "litt" utover normalen. 

Har pløyet YouTube for en del Kina-kopier og det virker som folk er generelt imponert over disse. Ser også at mange produsenter har sine Klon-Kopier under egne navn (Soul Food, Archer, Tumnus osv). 

Noen meninger her om hva som er bra? Vurderer å kjøpe et byggesett fra Ebay bare for å ha noe å kose meg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CaptainSexy skrev:

Jeg har en Ceriatone Centura, som har vært på brettet i over to år nå. Funker sjef som cleanboost, og til mer gainy sololyd. Jeg har hatt Tumnus, prøvd Archer.. Syns ikke de er noe særlig.. 

D736F665-AF76-4A43-B68F-7FFB5F7C0336.jpeg

Jammen bra du valgte å sensura din tumnus 😊

 

Endret av Troll
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Archer på brettet og et veldig happy med den. I følge Josh/JHS, var det J Rocket som lagde KTR, og Archer er samme pedal.

Om det stemmer eller bare et resultat av synsing, kan jeg ikke svare på. 

Jeg bruker den både med lav gain, type 9 O clock og på full pinne. Vurderer en til så jeg slipper å bøye meg for å skru. 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hanspanzer skrev:

Jeg har Archer på brettet og et veldig happy med den. I følge Josh/JHS, var det J Rocket som lagde KTR, og Archer er samme pedal.

Om det stemmer eller bare et resultat av synsing, kan jeg ikke svare på. 

Jeg bruker den både med lav gain, type 9 O clock og på full pinne. Vurderer en til så jeg slipper å bøye meg for å skru. 😎

Josh mener at Klon brukt som cleanboost bare er tull, og at pedalen først kommer til sin rett når gain blir dratt opp.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, GunnarpåMo skrev:

Josh mener at Klon brukt som cleanboost bare er tull, og at pedalen først kommer til sin rett når gain blir dratt opp.

 

Er faktisk litt derfor jeg kunne tenkt meg å prøvd en, virker som den er mer hybrid mellom overdrive og Distortion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, GunnarpåMo skrev:

Josh mener at Klon brukt som cleanboost bare er tull, og at pedalen først kommer til sin rett når gain blir dratt opp.

 

Men han brukte selv Klon på lavt gain i en video, der jeg poengterte det.. Jeg har min Centura først i (s)kjeden med gain på 0, treble på kl11 og output på kl22. Bruker den som always on, typ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CaptainSexy skrev:

Men han brukte selv Klon på lavt gain i en video, der jeg poengterte det.. Jeg har min Centura først i (s)kjeden med gain på 0, treble på kl11 og output på kl22. Bruker den som always on, typ. 

Har hatt en original Klon Centaur i (s)kjeden i mange år, og den fungerte godt både som boost med gain opp til kl.9, og som en OD med mer gain. Når Johs snakker om pedalen så tror jeg det handler om at han mener at selve konstruksjonen ikke er fullt i bruk før gain er på et visst minimumsnivå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det mange gode "Klon-klon" pedaler på markedet og stort sett alle fungerer fint. Jeg bruker ofte Klon KTR som overdrive med kompressor Boss CS2 i fronten. JRAD Majestic er veldig fin "klonaktig" pedal. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.