Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten multifx - HX Stomp eller Ampero?


Troll

Anbefalte innlegg

1 time siden, ErikKlæptn skrev:

Jepp, du har en som heter clean octa og dirty octa. Er en slags overdrive på siste. På disse har du mulighet å stille inn mengde høy og lav oktav samt dry signal. Alle tre parametrene kan styres via expressionpedal.

Jeg er ikke så himla glad i oktav pedaler generelt, så jeg er egentlig ikke rett person til å si om denne effekten er god eller dårlig, men personlig er dette en av de effektene som ikke imponerer meg veldig på Ampero.

Generelt kan de fleste parametre som er justerbare settes opp på expression pedal. Man lagrer en preset med amp/CAB/effekter først, så setter man opp funksjonen for CTRL, expression osv på preseten etterpå :)

Håper jeg har skrevet dette forståelig :) 

Kan man da styre pitchen i detuningen, eller er det bare mengden octav (høy eller lav) + dry/wet som kan reguleres med pedalen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar! Har sjekket ut alle. Jeg har gjort en del research og jeg tror at jeg vil gi HX Stomp en sjanse, virker som et produkt som gir mye for pengene, i tillegg er FX loop en fordel . Faller ikke den i smak, så skal jeg vurdere Atomic Amplifire 6 igjen. Kjenner jeg meg rett, så kjøper jeg begge deler.. 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg (såvidt) fått testet HX Stomp med et headsett. 

Her er inntrykket så langt: 
- Meget bra clean-toner
- Gode effekter, spesielt delays, reverb og ambient låter fint
- Innebygget kabinetter, helt OK - låter bedre med IR's
- Crunch, låter bra 
- High Gain, låter meget bra - men syns ampene mangler karakter. Litt vanskelig å høre forskjell på en Peavey, REVV og en Mesa. Hører selvsagt forskjellen, men skulle ønske de hadde mer "riktig særpreg". Noe magert utvalg av amper for high gain-amper? 
- Innebygget overdrive låter helt OK, hverken mer eller midre. Syns ikke en TS reagerer som en TS skal når den får volum nærme fult, og gain nærmt 0. 

Jeg sammenligner litt med Bias FX2 - syns Bias FX2 låter en god del bedre på high gain, og har mer utvalg av amper. Men alt i alt, veldig enkel boks - liten og kompakt, og den låter generelt bra. Håper jeg blir litt mer overrasket på high-gain fronten når jeg får tweaket litt mer. 

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes utvalget av high gain er ganske brukbart, jeg teller 13 amp modeller som jeg ville slengt inn i den kategorien .Jeg bruker friedman eller mark iv til hi gain, 90% av tiden, kansje ikke så moderne, men gjør susen hos meg. Har du oppdatert til 3.0.0?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Endt skrev:

Synes utvalget av high gain er ganske brukbart, jeg teller 13 amp modeller som jeg ville slengt inn i den kategorien .Jeg bruker friedman eller mark iv til hi gain, 90% av tiden, kansje ikke så moderne, men gjør susen hos meg. Har du oppdatert til 3.0.0?

Ja jeg har oppdatert, Har sikkert blitt litt bortkjemt med at Bias FX har meget stort utvalg av folkelagde amper som kan lastes ned :) 

Me når det er sagt, så dekker den behovet mitt - da jeg primært var ute etter noe enkelt, som jeg kan ta med rundt i huset uten å frakte PC+lydkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placator Dirty (Friedman BE-100) er min go-to high gain-modell, og antakelig favoritt-amp i hele boksen. Funker til alt fra nesten clean til metal-chuggachugga. 

Som du er inne på så er det essensielt å skaffe noen gode impulse responses; de utgjør ekstrem forskjell i spillefølelse og lyd sammenlignet med de innebygde kabinett-modellene. Personlig synes jeg York Audio sine IRs låter helt i toppsjiktet sammen med Helix-ampene.

Endret av Naigewron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Naigewron skrev:

Placator Dirty (Friedman BE-100) er min go-to high gain-modell, og antakelig favoritt-amp i hele boksen. Funker til alt fra nesten clean til metal-chuggachugga. 

Som du er inne på så er det essensielt å skaffe noen gode impulse responses; de utgjør ekstrem forskjell i spillefølelse og lyd sammenlignet med de innebygde kabinett-modellene. Personlig synes jeg York Audio sine IRs låter helt i toppsjiktet sammen med Helix-ampene.

Ser de koster 140 kr per IR , fra York. Er det noen spesifikke IR derfra du syns låter bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Troll said:

Ser de koster 140 kr per IR , fra York. Er det noen spesifikke IR derfra du syns låter bra? 

Begynn med denne (koster én dollar):

https://www.yorkaudio.co/product-page/mes-212-v30-limited

Jeg har brukt den til alt fra Ac30 til 5150, eksepsjonelt allsidig.

Tror det er Friedman-pakken deres jeg har kjøpt utenom. En god V30-pakke slår liksom ikke feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Naigewron skrev:

Begynn med denne (koster én dollar):

https://www.yorkaudio.co/product-page/mes-212-v30-limited

Jeg har brukt den til alt fra Ac30 til 5150, eksepsjonelt allsidig.

Tror det er Friedman-pakken deres jeg har kjøpt utenom. En god V30-pakke slår liksom ikke feil.

Jeg er litt grønn på dette, men hvordan brukes den V30-pakken i kombinasjon med HX? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MartheyG skrev:

Jeg er litt grønn på dette, men hvordan brukes den V30-pakken i kombinasjon med HX? 

Last ned, legg .wav filene til i IR delen i hx edit. Så velger du din foretrukne amp, (ikke amp+cab) og lager en IR block etter ampen i signalkjeden, så kan du scrolle mellom de IR'ene du har lastet inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte pakken fra York, men har ikke fått implementert dem enda. Testet riktignok litt mer med IR som forrige eier la inn, merker at man kan få ganske bra lyd med litt tweaking her. Enkelt å utforske og tweake med HX Edit.

Testet også med eksterne overdrives, og syns de gjorde nytten! Alt i alt, fin liten sak 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.