Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Josh Smith med ny signaturmodell fra Ibanez

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, blaamann skrev:

Denne såg jeg ikke komme.... 🙂

Nei.... og gitarverdenen hadde nok gått videre uten denne. 🙃

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 hours ago, Arkadian said:

Jeg tror jeg ville gått til Fender om jeg skulle ha en Telecaster, gitt.

Fender har en lang historie med å være ganske lite åpen for modifikasjoner i signaturmodellene sine. De vil helst at artistene deres skal spille gitarer som faller innenfor "standardrammene" til Fender-gitarer.

Fender Japan har historisk vært litt mer åpne for å tenke utenfor boksen, men jeg tror ikke det er mange "vestlige" artister som får signaturmodeller derfra. Richie Kotzen er et unntak, men det var vel fordi han og bandene hans historisk har vært veldig populære i Japan.

Nå hadde gjerne Josh Smith sine spesifikasjoner klart å havne innenfor rammene i Fender også, men skjønner likevel at han heller gikk til et selskap som gir ham frie tøyler til å få lage det han ville.

I tillegg er det godt mulig det er noen kroner inne i bildet også. Regner med han uansett får prosenter av salg, men han har kanskje fått noen kroner i "signing bonus" også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, Arkadian said:

Jeg tror jeg ville gått til Fender om jeg skulle ha en Telecaster, gitt.

Joda ... jeg også ... Men hadde jo ikke takket nei til en Tom Andreson, Hahn, Crook eller noe i den dura ... 

Men så kan man jo diskutere hva som gjør en Telecaster til en Telecaster egentlig ? 🙂

Husker det var en som la ut noen bilder på GC på facebook på en 'vanlig' Fender Tele og en Fender Troublemaker Tele type gitar med Humbuckere og Stop Tailpiece og TOM bridge og brukte da disse som eksempel på hvor allsidig Telecaster er ...

Og er det ikke en bilde av en 80-talls neongrønn supertele (floyd, 1 humbucker) her på 'Vis oss din tele' også ? 😄

Så ... Jeg hadde vel kalt denne Ibanezen en T-Style gitar ... ikke en Telecaster ! 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så heldig at jeg fikk oppleve Mr Smith og snakket med han på et event på Vintage Gitar. Med tanke på hvor gitarnerd han er og hvor enormt glad han er i Tele’r (og da snakeer jeg om Fender) så er jeg ganske sikker på at dette gjør han kun av økonomisk hensyn. Se på den, da. Er jo bare feil. Er jo nesten verre enn den derre PRS Strat-freaken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutes ago, Pledrik said:

hvor enormt glad han er i Tele’r (og da snakeer jeg om Fender)

Tja, hverken Straten eller Telen han er mest kjent for å spille de siste ti årene er en Fender. Tviler ikke på at han er glad i de "ekte" sakene, men samtidig må det jo være en grunn til at han ikke primært spiller på dem.

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Pledrik said:

Er jo nesten verre enn den derre PRS Strat-freaken.

Det er sikkert en god gitar, og Smith får sikkert noen gode kroner i nettbanken, men lell. Den er jo rett og slett monsterstygg. Nesten blir et forsiktig anslag :D 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutes ago, Fano-man said:

Jeg syns Josh Smith gitaren fra Ibanez ser spennende ut! Liker egentlig både design og specs😊

Enig. Synes den "standard" AZSen de har annonsert også er ganske kul. Jeg er dog såpass storforbruker av halspickup på Telecaster, så jeg savner en modell med standard single coil der.

AZ-halsene er de beste jeg noengang har vært borti, så jeg regner med AZS ikke er noe dårligere på den fronten.

image.thumb.png.285813f2734f4d7481dcfbb4b4354948.png

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste som vel "bryter" med tradisjonene er det SalvadorDali preget på elektronikkplata. Har forresten vært i det studioet, litt morsomt å kjenne seg igjen 😊😊😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Var på besøk hos opphavet og fant igjen noen gamle musikkutstyr-kataloger fra min ungdom.  Interessant å se både utvalg og priser! Her er et lite utsnitt fra 89/90 katalogene til Gulmoen & Engh og Norsk Musikk:

• Av tjukknyggis
      Lufter denne skjønnheten her for salg; Ibanez Custom AS103-AMB. Strøken gitar !
      https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179772882

• Av DirkDiggler
      (Hei, helt fersk. Spilt andre instrumenter og kan noter og alt det der... Men gitar har jeg aldri helt finni ut av... MEN NÅÅÅÅ!!)

Har egentlig ikke et fast budsjett å holde meg til , selv om madammen ikke er helt enig. Har googlet og "youtubet" ved alle mulige ledige stunder og tror jeg ender opp med en Ibanez s521 + en VOX amp til ca 2000(VT 20 ett eller annet). Har "aldri" spilt gitar før, men vil ha noe som duger når jeg nå er såpass bestemt på å endelig komme igang. Prøvde meg så vidt på en akustisk for maaange år siden men den ble for stor og ukomfortabel å lære å spille på + jeg hadde aldri ro i ræva til å sette meg ned å øve. Nå derimot er det tre kids inne i bildet og jeg har ikke annet enn ro igjen når de har blitt "sendt i seng". Når feriepengene tikker inn, bestiller jeg. Nå skjer det! Og jeg gleder meg som en unge.. 

MEN; Vurderer også en gitar med "whammy-bar" eller hva det heter. Vil det lønne seg å starte med en gitar som har en, eller ikke? Går jo ann å investere i en ekstra gitar som faktisk har det om jeg kjenner at jeg nærmer meg Gilmour-nivå etterhvert? Eller? Finnes det noen glupe individer med gode tips? Burde jeg ikke starte med en Ibanez S-521? 

Vurderte lenge PRS SE Standard, men den koster noen tusen mer og finner ingen blå på noen nettbutikker... 

Samme gjelder Ibanez RG350... Ville ha en i lilla, men den finnes ikke å få tak i(ny  ).
      Ja, også en ting til. Bør man kjøpe nye strenger med en gang, eller funker de som følger med på en ny gitar i 5000,- + klassen?
      Innspill mottas med overlegen takknemlighet.
    • Av Jostein Olsen
      Selger en Ibanez 2375 fra tidlig 70-tall. Pre-lawsuit Les Paul Recording kopi. I god stand, med noen få bruksmerker. Tar gjerne imot kommentarer eller fakta om denne også. Flere bilder kan sendes på forespørsel. 
      pris rundt 8000,- gi bud. 

• Av Bautabobb
      Heisan. Jeg har denne Ibanezen (2014) som trenger en ny eier. Dette er virkelig ikke en fantastisk gitar, men den er ikke totalt katastrofe heller. Den blir stående å ta opp plass og jeg trenger penger til svindyrt Gitarutstyr. (alle monner drar..)

Planen var en gang i tiden å bytte pickups og gjøre mods på den. (lære og ikke være redd for å ødelegge)
      Men tiden gikk og den har ikke fikset seg selv (merkelig nok)

Forventer ikke at noen her inne kjøper denne for at den låter så bra. Stock pickups på denne er ikke allverden. Synes den låter litt hult. Men! Den kan være ett godt tilskudd til noen som akkurat har begynt å spille eller har tenkt å begynne. Det er den vante Ibanez halsprofilen og den har Floyd.  

Selges med hardcase. og har tenkt rundt 2000 kr for den.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=155618977
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.