Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på Ibanez SG


flyd

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg kjøpte en gammel Ibanez SG på et loppemarked for noen år siden, og lurer nå på å selge den og eventuelt hvor mye det er mulig å få for den. Noen som vet?

Jeg har skjønt det som at disse kun ble produsert i en kort periode ettersom de kopierte SG-designet, men vet ikke så mye mer om den, så om noen har mer info hadde det også vært supert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, flyd said:

Heisann,

Jeg kjøpte en gammel Ibanez SG på et loppemarked for noen år siden, og lurer nå på å selge den og eventuelt hvor mye det er mulig å få for den. Noen som vet?

Jeg har skjønt det som at disse kun ble produsert i en kort periode ettersom de kopierte SG-designet, men vet ikke så mye mer om den, så om noen har mer info hadde det også vært supert! 

Post gjerne bilde.

Ibanez kom med flere SG-modeller på 70-tallet. De fleste i billigsjiktet, men de har en liten fanskare så er du heldig kan du få 4000+/- for et bra eksemplar. Ellers vil jeg tippe 1500+/-

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få.

Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av. 

Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.