Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Komplett verktøysett for gitar og bass


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Er på jakt etter ett verktøysett som har alt mann trenger. Og kanskje litt til. 

Har sett litt rundt omkring men har stort sett kun funmet mindre sett der de alltid mangler noe. Noen har millimeter verktøy, noen har tommer, osv osv. 

Noen som har kommet over ett mer komplett proft sett? Eventuelt tips til flere mindre sett?

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2021 den 13.43, mislykketmusikant skrev:

alt man trenger til hva? enkelt vedlikehold, eller gitarbygging?

Ja tenkte vedlikehold, justering. De meste mann trenger til å skru sammen en gitar byggesett trenger mann også til vedlikehold. Og har en del gitarer så er veldig forskjellig størrelser på ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2021 den 14.09, Naigewron skrev:

Jeg har Ernie Ball sittverktøysett, det har både tommer og millimeter, pluss noen andre kjekke verktøy.

 https://www.ernieball.com/guitar-accessories/guitar-instrument-care

Ja den her mye av det mann trenger og er kanskje det mest komplette settet jeg har funnet. Men kunne hjerne at ett bits sett, flere størrelse (mener denne mangler det minste umbrako i tommer for f.eks tele stoler), børster for å bollere band, fil, litt elektro verktøy som tang, lite skrallesett (ene gitaren har faktisk 6kant bolter til hals og stol i stedet for umbrako) osv. 

Tror kanskje jeg må snu litt på det å kjøpe ett verktøyskrin alla møbelsnekker som har mye av det jeg trenger (og litt til) å supplere med de småtingene som mangler i forhold til gitar for å få det komplett. Bygger litt gitarer og skrur mye på dem, men har ikke system på verktøyet. Så tenkte kanskje det fantes ett større "start kit" som f.eks butikker har eller lignende. På samme måte som ett montørsett til f.eks elektriker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Soundmannen skrev:

Tror kanskje jeg må snu litt på det å kjøpe ett verktøyskrin alla møbelsnekker som har mye av det jeg trenger (og litt til) å supplere med de småtingene som mangler i forhold til gitar for å få det komplett. 

I mine øyne en bedre løsning. Jeg synes de fleste av disse gitarspesifikke settene har høy pris i forhold til det man "får". 

Sett opp en liste over ønsker/behov. For en del av det verktøyet man trenger har Biltema tilstrekkelig kvalitet. For andre ting (eks tenger/avbiter) bør man kanskje legge lista litt høyere. Det samme gjelder bits der både passform og at de er i hardt nok stål er viktig.

Gitarist.no har jo litt forskjellig "spesialverktøy" man ikke finner i verktøybutikken, til greie priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Soundmannen said:

Ja den her mye av det mann trenger og er kanskje det mest komplette settet jeg har funnet. Men kunne hjerne at ett bits sett, flere størrelse (mener denne mangler det minste umbrako i tommer for f.eks tele stoler)

Den har små nok nøkler for Tele-stoler.

Jeg kjøpte den som et godt utgangspunkt, og som en enkel enhet å ta med til gigger, etc. Så må man jo gjerne supplere med flere verktøy i tillegg, men da blir det vel gjerne mer for hjemmebruk, så det er ikke så viktig å ha alt enkelt tilgjengelig i et reisevennlig format (?)

Jeg ser i alle fall ikke for meg at jeg kommer til å sitte og file bånd backstage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.