Gå til innhold
Enter

Fender blues junior

Anbefalte innlegg

Er det noen som har testa denne ampen?Hvordan låter den?Er ute etter en liten rørcombo, siden jeg må flytte på hybel. Spiller rock,blues,pop. Kom med forslag til annen amp hvis dere veit av noen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du befinner deg i/ved Oslo, så tror jeg de har en på Immerslund...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hadde en inne på Imerslund da jeg var der på tirsdag. Jeg syns ampen funker fint til typisk Fender-lyd, clean og litt overdrive. Lydnivået er mer enn høyt nok til øving hjemme, og det er bra definisjon i ampen så en kan få luket vekk rusk i spillingen. Ampen tar pedaler fint nok også.

I det prisnivået bør det være en god del konkurrenter du kan teste ut (både rør og annet), men hvis du først har bestemt deg er ikke Blues Jr. noe dårlig valg.

(Dette innlegget vil være noe farget av at jeg eier en)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør kanskje også sjekke Peavey Classic serien.. De er mere prisgunstige, og er sånn nogenlunde myntet på samme marked.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer jeg med ett av mine idiot-spørsmål: Den er ikke litt liten da?

Synes 15 watt høres litt lite ut, men jeg er jo nybegynner da :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Blues Jr., og jeg overdøver etthvert trommesett i byen (hvis en ser bort i fra oppmikking, da :P).

Og en annen kar herfra har brukt samme ampen mens han spilte med et storband, og kunne fint spille solo uten PA. :wink:

Dette er en knallforsterker for oss som ikke har penger så langt opp i ræva at vi får bollekinn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en pro junior, trur den ligna litt... 15 w rør holde i massevis... min har berre volum og tone, veit ikkje ka blues jr. har... men ampen e sikkert konge... 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
har en pro junior, trur den ligna litt... 15 w rør holde i massevis... min har berre volum og tone, veit ikkje ka blues jr. har... men ampen e sikkert konge... 8)

Blues Jr har volum, diskant, mid, bass, reverb og master-volum. Den har også en liten bryter for å skifte kanal (clean og «litt vreng»).

Jeg har testet Mini Cat'en og fant ut at den ikke funket for meg. Lydbildet har en mellomtone-topp som jeg syns var litt forstyrrende, og jeg syns ampen låt ganske kjipt på lavt volum (men tøft nok når jeg wattet opp). Bortsett fra det låt den helt fett, bra definisjon og fin trøkk når volumet kom på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bør kanskje også sjekke Peavey Classic serien.. De er mere prisgunstige, og er sånn nogenlunde myntet på samme marked.

Jepp de bør testes ut, fikk fin pris i lokalbutikken!

Prøv du også! Fin vreng og clean til fin pris! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, etter min erfaring spiller rørforsterkere høyere.

Jeg prøvde en 30-watts transistorforsterker nede på Hagstrøm, og den spillte langt fra like høyt som min Peavey Classic 30-watts, så noe forskjell har de nok. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blir ikke 15 watt litt mer når det er rørforsterker enn en vanlig 15 watt?

nei,watt er watt, men watt har svææært lite å si med lydnivå.. dvs, du kan lage en 100w forsterker som lager mindre lyd enn en 1w forsterker.

selv om watt stort sett blir brukt som måleenhet på volum av gitarister, så er det også ganske så feil..

0.02$

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men så er strømmen en del av volumet på forsterkeren og da, Men Jah en rør forsterker spiller høyere enn en transistor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.