Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et fantastisk album som ble etterfulgt av et ufattelig dårlig...


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

Gøy tråd, selv om slikt selvfølgelig er subjektivt. For meg må det være Weezers White Album som er et fantastisk album med noe av den beste låtskrivinga til Weezer, etterfulgt av Pacific Daydream hvor all magien plutselig var borte igjen. Black Album som kom etter det igjen var enda kjipere. Nå er Weezer-diskografien generelt en berg- og dalbane når det kommer til kvalitet, med høye topper og dype daler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weezer er ikke noen berg-og-dalbane for meg. Debutplata er knallbra, Pinkerton et mesterverk, og alt det andre er fullstendig søppel. Sånn sett kan jeg legge til eksempelet Pinkerton→Weezer II.

Det er det eneste fantastisk→>uffatelig dårlig jeg kommer på i farta. Utover dèt er det en del «veldig bra» etterfulgt av «veldig dårlig» da.

Exile on Main St.→Goats Head Soup

LA Woman→Other Voices.

Du & jag döden→Tillbaka til Samtiden.

&c.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VREEEEVROOOOOW skrev:

LA Woman→Other Voices.

Joda, men Other Voices gjelds ikke. Derimot vil jeg påstå

Waiting for the Sun → Soft Parade

Førstnevnte sterkt undervurdert, sistnevnte kan bare overvurderes.

Endret av Arkadian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns begge de er undervurderte. Soft Parade fikk mye hat når den kom ut (på tross/grunn av at Touch Me var en så stor hit), og enda mer i nyere tid, virker det som. Greit produksjonen er bombastisk, men det er mange flotte låter der. Christgau skrei ganske passende om Soft Parade: «No one even thinks about the Doors any more—such is fame—but this is an acceptable record, with predictable pretensions and two or three first-rate songs». Syns det siste der gjelder for det fleste etter de par første platene egentlig. (Og jeg liker virkelig The Doors.)

Men nu er jo jeg uenig i kanskje alle postene i denne tråden, så jeg skal ikke hive meg så alt for mye på her…

Et nytt eksempel på veldig bra→veldig dårlig er Pendulum→Mardi Gras.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.