Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen spørsmål om støy i forsterker


EirikDL

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Koch Jupiter Jr forsterker. Denne forsterkeren er en hybrid forsterker med ett rør i power amp og ett i pre-amp.

Jeg kjøpte forsterkeren for omtrent 1.5 år siden. Den siste tiden har jeg slitt med at lydnivået varierer og at det er til tider mye støy/buzzing. Ofte så forsvinner denne støyen og lydnivået blir normalt igjen om jeg slår plekteret svakt bort på pickupen. Har testet med to ulike gitarer, en med single coils og en med humbuckere og det er kanskje en antydning til mer støy med single coil-gitaren, men  det er ablsolutt til stede med begge. Har også testet å koble til gitaren rett i forsterker uten å gå gjennom pedalbrettet først, også rett i effekt-sløyfa,  og begge dele førte til denne støyen.

Har derfor konkludert med at det må være forsterkeren det er noe feil med. Tenker da kanskje at det kan være rørene som synger på siste verset, men jeg byttet rør for omtrent ett år siden. Utfra mine undersøkelser burde vel rørene vare litt lengre? Er det noe annet som kan være problemet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kabelen kan plukke opp elektronisk støy også. jeg fikk inn en radiokanal på min en gang. skjermede kabler fikser det.

jordingsfeil, kanskje?

jeg hadde problemer med variasjon i lydnivå med min gamle `74 super reverb. var to loddinger som var knekt. fikk det fikset, og etterpå var problemet helt borte.

og jepp. du burde prøve på et annet strømnett også, eller bruke en strømrenser, om du har en, bare for å utelukke at det ikke er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.