Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Byttet til meg en strat forleden, og fikk lyst til å plukke den ifra hverandre

Glemte å ta noen bilder før den ble plukket fra hverandre, men var lik denne, med hss konfigurasjon

jrrvadgeak1zlxazrat0.jpg

 

Hadde ett 3ply 1h plekterbrett, som ble skåret ut til en single coil i hals. Bridge humbuckeren er en dimarzio super distortion. Div deler er sandblåst og lakkert.

Har bestilt ny messingblokk til trem, samt nye sadler i rustfritt stål. Hals er blitt pusset ned og oljet med tru oil. Planen er 1v og en 3veis gibson type switch

20201218_120818(1).jpg

20201218_120935(1).jpg

  • Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutes ago, Gubbe said:

Enig. Midt-pickup på strat blir så godt som aldri brukt her.

Jepp, og jeg synes mellomposisjon låter kulere mellom bridge og neck. Fine mellomposisjoner på vanlige strats, men de er liksom så oppbrukt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De strattene jeg har eid, har jeg kun brukt halsposisjon, med noen få visitter i bro, men det låter alltid for tynt i mine ører, liker bedre telecaster i bro. Så det var tanken bak oppsettet, i tilegg til at det ser grisetøft ut.

Noen som har noen formening om potmeter verdi? Koble begge på 500k pot, eller fins det en bedre måte å gjøre det?

Endret av Endt
Lenke til innlegg
Del på andre sider
43 minutter siden, Gubbe skrev:

Når det er sagt, jeg er ikke overbegeistret for bluesgubber med hatt som kun bruker neck-pickupen på strat heller. Og tror de er SRV.

Der har du meg på en prikk. Gitaren er en srv tribute

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, nikotro skrev:

Kombinasjonen neck og midt på strat er favoritt ved clean funkkomping. Den i midten er helt nødvendig🙂

Enig. Midtposisjonene blir brukt mye her i gården, og er noe av det som gjør en Strat til en Strat i mine ører.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette minner meg på hvorfor jeg kun har en strat ('82) i eie, og hvorfor jeg har bytta pickups til Bill Lawrence L-500 i bro, og SD QP's i  midt (brukes aldri) og hals. Denne låter som en god gitar, ikke som en fislete Knopfler/Crapton/Verlaine hønseklukk-gitar.

Nå er jeg jo ikke spesielt dyktig, men dere skjønner poenget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, Audun skrev:

Enig. Midtposisjonene blir brukt mye her i gården, og er noe av det som gjør en Strat til en Strat i mine ører.

Er prinsippielt enig, men alle strattene jeg har eid, har forsvunnet ut døren. Så tanken var å prøve noe nytt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Gubbe skrev:

Dette minner meg på hvorfor jeg kun har en strat ('82) i eie, og hvorfor jeg har bytta pickups til Bill Lawrence L-500 i bro, og SD QP's i  midt (brukes aldri) og hals. Denne låter som en god gitar, ikke som en fislete Knopfler/Crapton/Verlaine hønseklukk-gitar.

Nå er jeg jo ikke spesielt dyktig, men dere skjønner poenget.

Har nå én Strat med "Bill Lawrence" L-45S i neck og bridge. Skriver Bill Lawrence i "-" da L45-S (twin blade) på sett og vis er etterfølgeren til OBL-450 (som Blackmore brukte/bruker), som nå produseres av enken og datteren til Bill.

En av de andre har SD SSL-4 i neck og bridge.

Skal i helgen lodde opp et brett m/Schecter F500T (som SD SSL-4 er mer, eller mindre "kopi" av) i neck og bridge, hvilket Blackmore brukte i flere år - og Knopfler en kortere periode.

Langt fra "fislete" høneklukking i noen av de😉, men det skal bli interessant å sammenlikne F500T mot SSL-4.

Pickup i middle🤔. Skal det ikke kun være et tomt cover, eller en "dummy" der😉 

IMG_1588.thumb.jpg.fd9489115a8370965892b2d298ffa8c8.jpg

Endret av ptb
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
    • Gjør mine første spede forsøk med opptak fra mikrofon, men opplever mye støy. Noe jeg gjør feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til å fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivået veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivå når jeg vender over til -10db på mikrofonen.  Når jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra kantoppheng på ht-element) får jeg egentlig tilstrekkelig nivå med gain på lydkortet ca kl 10:30 - 11:00.  Men ved tale/"sang"/akustisk kommer det (for mye) støy fra mic da jeg må ha gain på ca 12:00+ for å få høyt nok innspillingsnivå.  Støyen er jevn sus, som gradvis øker med gain. Ingen brum, pops el.likn - kun sus.  Har ingen annen mic å sammenlikne med. Er det noen innstillinger i Garageband jeg har oversett (er "amatør på dette), eller....? Tips/inspill mottas med takk 🙂
    • Laney er relativt billig og veldig bra, jeg har brukt en GH50 som funker helt supert. Med en 4x12 eller to mangler det ikke noe på volum i alle fall. Det meste av vreng har gått på pedaler, har bare skrudd en halvskitten Malcolm-lyd på ampen. Når det er sagt låter det selvfølgelig veldig fett med en Orange e.l., lånte en OR50 en stund, men jeg kunne ikke rettferdiggjøre prisen når Laneyen var såpass bra   Når vi har reist uten amper står det som regel en Marshall av noe slag på scenen og det er 100% kurant det også. Det er en liten trend gående for spesielle/dyre amper i stonermiljøet, men de aller fleste kjører nok på hva som helst av gamle røramper.   På brettet har jeg wah-boost-fuzz-phaser-digital delay. Fuzzpedaler er en svær jungel å gå seg vill i, men på Youtube får du en god ide om hva du kan vente deg. 
    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
    • Det ligger nok mye der ja, og ser man på Fender, har tilsvarende skjedd der.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.