Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Byttet til meg en strat forleden, og fikk lyst til å plukke den ifra hverandre

Glemte å ta noen bilder før den ble plukket fra hverandre, men var lik denne, med hss konfigurasjon

jrrvadgeak1zlxazrat0.jpg

 

Hadde ett 3ply 1h plekterbrett, som ble skåret ut til en single coil i hals. Bridge humbuckeren er en dimarzio super distortion. Div deler er sandblåst og lakkert.

Har bestilt ny messingblokk til trem, samt nye sadler i rustfritt stål. Hals er blitt pusset ned og oljet med tru oil. Planen er 1v og en 3veis gibson type switch

20201218_120818(1).jpg

20201218_120935(1).jpg

  • Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutes ago, Gubbe said:

Enig. Midt-pickup på strat blir så godt som aldri brukt her.

Jepp, og jeg synes mellomposisjon låter kulere mellom bridge og neck. Fine mellomposisjoner på vanlige strats, men de er liksom så oppbrukt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De strattene jeg har eid, har jeg kun brukt halsposisjon, med noen få visitter i bro, men det låter alltid for tynt i mine ører, liker bedre telecaster i bro. Så det var tanken bak oppsettet, i tilegg til at det ser grisetøft ut.

Noen som har noen formening om potmeter verdi? Koble begge på 500k pot, eller fins det en bedre måte å gjøre det?

Endret av Endt
Lenke til innlegg
Del på andre sider
43 minutter siden, Gubbe skrev:

Når det er sagt, jeg er ikke overbegeistret for bluesgubber med hatt som kun bruker neck-pickupen på strat heller. Og tror de er SRV.

Der har du meg på en prikk. Gitaren er en srv tribute

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, nikotro skrev:

Kombinasjonen neck og midt på strat er favoritt ved clean funkkomping. Den i midten er helt nødvendig🙂

Enig. Midtposisjonene blir brukt mye her i gården, og er noe av det som gjør en Strat til en Strat i mine ører.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette minner meg på hvorfor jeg kun har en strat ('82) i eie, og hvorfor jeg har bytta pickups til Bill Lawrence L-500 i bro, og SD QP's i  midt (brukes aldri) og hals. Denne låter som en god gitar, ikke som en fislete Knopfler/Crapton/Verlaine hønseklukk-gitar.

Nå er jeg jo ikke spesielt dyktig, men dere skjønner poenget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, Audun skrev:

Enig. Midtposisjonene blir brukt mye her i gården, og er noe av det som gjør en Strat til en Strat i mine ører.

Er prinsippielt enig, men alle strattene jeg har eid, har forsvunnet ut døren. Så tanken var å prøve noe nytt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Gubbe skrev:

Dette minner meg på hvorfor jeg kun har en strat ('82) i eie, og hvorfor jeg har bytta pickups til Bill Lawrence L-500 i bro, og SD QP's i  midt (brukes aldri) og hals. Denne låter som en god gitar, ikke som en fislete Knopfler/Crapton/Verlaine hønseklukk-gitar.

Nå er jeg jo ikke spesielt dyktig, men dere skjønner poenget.

Har nå én Strat med "Bill Lawrence" L-45S i neck og bridge. Skriver Bill Lawrence i "-" da L45-S (twin blade) på sett og vis er etterfølgeren til OBL-450 (som Blackmore brukte/bruker), som nå produseres av enken og datteren til Bill.

En av de andre har SD SSL-4 i neck og bridge.

Skal i helgen lodde opp et brett m/Schecter F500T (som SD SSL-4 er mer, eller mindre "kopi" av) i neck og bridge, hvilket Blackmore brukte i flere år - og Knopfler en kortere periode.

Langt fra "fislete" høneklukking i noen av de😉, men det skal bli interessant å sammenlikne F500T mot SSL-4.

Pickup i middle🤔. Skal det ikke kun være et tomt cover, eller en "dummy" der😉 

IMG_1588.thumb.jpg.fd9489115a8370965892b2d298ffa8c8.jpg

Endret av ptb
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Som regel stenger vi jo slike gamle tråder som plutselig dukker opp, men denne gangen har jeg ikke hjerte til det. Dette var for morsomt.
    • nå var vel ikke trådstarter ute etter råd om hvem man anbefaler, men heller hvem som driver med slikt. så selv om man ikke har erfaring med neon, er det vel likevel relevant å liste opp folk man vet driver med slikt. og når vedkommende i tillegg har et ganske godt rykte lokalt, er det vel også relevant info, synes du ikke?  
    • Min råd er å ikke anbefale folk de ikke har erfaring med.
    • Den gode, gamle klassikeren i oppdatert versjon selges for 1000,- (pluss frakt).    Selges for å bidra med en slant til det store, sorte slukes som kalles GAS.    Finnkode: 210069425
    • frank hovland, victor manzanera morales, andy hallyday. henki har sluttet for flere år siden, ihvertfall med å ta oppdrag for nye folk. slik jeg har skjønt det, jobber han litt enda, men da hovedsaklig for gamle kunder og slikt. frank er standarden. han gjør godt arbeid, er hyggelig, og ikke særlig dyr. han har veldig mye erfaring med elgitarer, og bygger stathalser selv, så båndbytte er nok noe han gjør en gang i blandt, vil jeg tro. han har en hjelper/lærling for tiden, så vil tro det betyr at ventetiden har gått ned også. han holder på i et lite lokale rett ved siden av hagstrøm/4sound victor er billigst, erfaringsmessig. han lager akustiske gitarer fra bunnen av, men tar en del elgitaroppdrag også. og bånd er jo ganske likt på akustisk og elektrisk. han holder på i kong oscarsgt. andy har jeg ikke brukt, så vet ikke. men han har et godt rykte, etter hva jeg har hørt.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.