nikotro 1 087 Skrevet Desember 16, 2020 Share Skrevet Desember 16, 2020 Da ble det til at jeg tok over denne godsaken i bytte med en annen godsak (Gibson L-4 CES NA). Den måler 17 tommer, som L-5, men har kortere skalalengde (23 1/2 mot 25 på L-5) og tynnere kropp (2 1/4 mot 3 3/8 på L-5). 9 1 Lenke til innlegg Del på andre sider
mislykketmusikant 197 Skrevet Desember 16, 2020 Share Skrevet Desember 16, 2020 oooo nice. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider
+Pledrik 4 364 Skrevet Desember 16, 2020 Share Skrevet Desember 16, 2020 Gratulerer! En kompis har en helt lik, fantastisk bra gitar:). Lenke til innlegg Del på andre sider
nikotro 1 087 Skrevet Desember 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2020 Takk for det! Jeg liker den veldig godt. Rask hals og godlyd🙂 Lenke til innlegg Del på andre sider
nikotro 1 087 Skrevet Desember 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2020 Her er de viktigste spesifikasjonene: High-grade spruce top High-grade maple back and sides High-grade maple/walnut neck Ebony fretboard 22 Frets Pearl block inlays ES neck profile 23 1/2" Scale length 1 11/16" Nut width Schaller M6 tuner 2 x '57 Classic humbuckers Gold hardware Byrdland tailpiece Lenke til innlegg Del på andre sider
nikotro 1 087 Skrevet Desember 18, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2020 Litt historie om denne gitarmodellen er vel på sin plass. Her er et utklipp fra wikipedia: The Byrdland is the first of Gibson's Thinline series. Many guitarists did not desire the bulk of a traditional archtop guitar such as Gibson's L-5, one of Gibson's top models. The Byrdland, with its overall depth of 2¼-in, is thinner than the L-5's 3⅜" depth. Gibson's president, Ted McCarty, sought opinions and ideas about new products. The suggestions from Byrd and Garland led to the development of the Byrdland. The Byrdland, first made in 1955, is essentially a custom-built, thinner, L-5CES (Cutaway-Electric-Spanish). Later, the two specified a shorter scale and narrower-than-standard neck. Guitarists who had an opportunity to play Gibson samples liked the Byrdland's short scale neck (23½"), which facilitated intricate single-note patterns and unusual stretched chord voicings. Lenke til innlegg Del på andre sider
nikotro 1 087 Skrevet Januar 15 Forfatter Share Skrevet Januar 15 Da har vi byttet gitarer tilbake, så denne har forlatt heimen og L-4 CES har kommet hjem igjen. Lenke til innlegg Del på andre sider
+OsamaFetLaden 2 169 Skrevet Mars 5 Share Skrevet Mars 5 På 15.1.2021 den 9.20, nikotro skrev: Da har vi byttet gitarer tilbake, så denne har forlatt heimen og L-4 CES har kommet hjem igjen. Warum? Lenke til innlegg Del på andre sider
nikotro 1 087 Skrevet Mars 5 Forfatter Share Skrevet Mars 5 Begge gitarene er etter min mening veldig gode, så skulle gjerne beholdt begge. Vi ble begge usikre på om vi hadde gjort det riktige og ble enige om å bytte tilbake. Lenke til innlegg Del på andre sider
mislykketmusikant 197 Skrevet Mars 6 Share Skrevet Mars 6 synes situasjonen forlanger bilder av den du byttet tilbake. Lenke til innlegg Del på andre sider
+Truckstop Chuckie 7 015 Skrevet Mars 6 Share Skrevet Mars 6 Hvilepuls. Jeg får litt vondt i estetikken av avstanden mellom pickupene på Byrdland-modellen, grunnet den kortere skalalengden. Ser rart ut. Såpass at jeg driter hardt i om gitaren er aldri så god. L-4 CES, derimot, snadder! Lenke til innlegg Del på andre sider
+Pledrik 4 364 Skrevet Mars 6 Share Skrevet Mars 6 40 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev: Hvilepuls. Jeg får litt vondt i estetikken av avstanden mellom pickupene på Byrdland-modellen, grunnet den kortere skalalengden. Ser rart ut. Såpass at jeg driter hardt i om gitaren er aldri så god. L-4 CES, derimot, snadder! Hjelper med P90er👍 Lenke til innlegg Del på andre sider
nikotro 1 087 Skrevet Mars 6 Forfatter Share Skrevet Mars 6 1 time siden, Pledrik skrev: Hjelper med P90er👍 Pent👍 Lenke til innlegg Del på andre sider
mislykketmusikant 197 Skrevet Mars 6 Share Skrevet Mars 6 3 timer siden, Pledrik skrev: Hjelper med P90er👍 den hunden tenker garanter: "skal han ikke snart kaste pinnen?" hehe. pene ting. 1 1 Lenke til innlegg Del på andre sider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå