Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ah


Anbefalte innlegg

Der ja! :D

Joda, jeg liker pedalen! Har ikke fått prøvd den så mye med bandet siden halvparten er på ferie, men det jeg har funnet ut hjemme er veldig bra! Jeg vet ikke helt om jeg ville betalt full pris for den (1600), men fikk den til 700 og i tillegg er de gått ut av produksjon og kommer kanskje til å bli skjelden og kul en gang. Designet er jo også kult!

Eh ja, over til lyden: Boksen er veldig fleksibel og leverer skikkelig ekko! Den går opp til 1,5 sekunders forsinkning som i grunn er mer enn nok. Man kan velge mellom rør- eller transistoremulert delay og det finnes en egen ratt for lo-fi styring slik at ikke tonen blir "forrandret" når den gjentas. (mener den litt andre tonen som kommer i echoet)

Den andre "trøknappen" heter sound on sound og gjør slik at du kan spille over det du nettop spilte uten å forrandre på det. Krever en smule øving for å få det perfekt, så har noen lazye dager forran meg....

Kruneh: vet du hva den Warble knappen brukes til? Har liksom ikke helt funnet ut av det :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les bruksannvisningen gutt :mrgreen:

Warble skal gi effekten av båndekko.

I gamle dager ble ekko til ved hjelp av lydbånd/tape.

For de av oss som er så gamle at vi vokste opp med kasetter, vet vi at hastigheten ved avspillingen kunne variere litt og det låt dermed ujevnt, litt opp og ned.

Det låter litt psykotisk nærmest.

Kan nevnes at Ronnie LeTekrø er storbruker av gamle båndekkomaskiner av en viss type.

Og dette er ikke noen små bokser kan jeg love.

Min erfaring:

Har ikke brukt den på flere måneder, desverre for den er ganske så tøff.

Skrupotter, skyvepott, vippebrytere og trykkbrytere gjør den morsom å bruke. Mange muligheter og gode muligheter.

Minuset er forbryterne. Konstruksjonen er litt feil da man kan risikere å trå men ikke klare slå på effekten. De burde vært høyere slik at man slipper å trå de helt ned og jevnt med chassiset.

Skjønte dere det??

I tillegg er jeg vel noe usikker på kvaliteten og veiledende pris er nok noe drøy isåmåte. 700,- = fin pris.

Alt i alt et artig leketøy med gode muligheter for å få skrudd akkurat den lyden du vil ha. Jeg liker spesielt godt "Repeats" pottet som lar deg bestemme nøyaktig...repeats..

Ellers synes jeg vel grønnfargen kunne vært enda litt mer grell for å se mer retro ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.