Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Jeg selger en godt brukt Eastman AR810CE archtop/jazzgitar oppgradert med Kent Armstrong 12 pole flytende pick-up. Gitaren er satt opp med TI JS112, har meget lav action og låter fint.

Spesifikasjoner: Body Dimensions: 17´´ X 3 1/8´´

Cutaway: Venetian

Top Wood: Solid Hand Carved Spruce

Back/Sides Wood: Hand Carved Maple

Body Binding: 7-ply ivoroid/black

Neck Woods: Maple

Fingerboard: Ebony

Nut Width: 1 3/4´´

Scale Length: 25´´

Frets: 22 Nickel – Silver

Pickguard: Ebony

Inlays: None

Pick-up: Single Floating Kent Armstrong

Controls: Volume & Tone, pickguard mounted

Bridge: Ebony compensated, 2 3/32´´ Spacing

Tailpiece: Gold & Ebony Trapeze-style

Tuners: Gotoh w/ ebony buttons

Original Eastman kasse følger med.

Nypris på denne modellen hos 4sound er kr 31889,-. Merk at den jeg selger har flytende pick-up og to tommelpotmetre som er skjult under plekterbrettet, mens de nye utgavene har humbucker og to potmetre frest inn i topplokket.

https://www.4sound.no/717262_eastman_ar810ce_-_classic_nitro_gloss_finish_single_lollar_custom_wound_imperial_gold_humbucker_w

Pris: kr 15000,-

Den befinner seg i Frogn.

Jeg selger for å finansiere annet utstyr, så det er ikke aktuelt med bytter denne gangen.

IMG_0899.thumb.jpeg.515ebd248d78c3c99655996b52176905.jpeg

IMG_0898.thumb.jpeg.62d256bf5eb1b558e3a78252a46233e4.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, mislykketmusikant skrev:

jeg er ikke interessert i å kjøpe, men jeg er veldig interessert i å høre hvilket inntrykk du har av eastman. fine ting? har hørt mye bra, og er interessert i mandolinfamilien deres.

Mitt inntrykk er at dette er godt håndverk. Halsen er lettspilt, med mulighet for meget lav strengehøyde uten båndklirr. Alt av hardware og elektronikk er av ypperste klasse. Jeg er veldig fornøyd med gitaren, men må prioritere å oppgradere studioet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
    • Gjør mine første spede forsøk med opptak fra mikrofon, men opplever mye støy. Noe jeg gjør feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til å fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivået veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivå når jeg vender over til -10db på mikrofonen.  Når jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra kantoppheng på ht-element) får jeg egentlig tilstrekkelig nivå med gain på lydkortet ca kl 10:30 - 11:00.  Men ved tale/"sang"/akustisk kommer det (for mye) støy fra mic da jeg må ha gain på ca 12:00+ for å få høyt nok innspillingsnivå.  Støyen er jevn sus, som gradvis øker med gain. Ingen brum, pops el.likn - kun sus.  Har ingen annen mic å sammenlikne med. Er det noen innstillinger i Garageband jeg har oversett (er "amatør på dette), eller....? Tips/inspill mottas med takk 🙂
    • Laney er relativt billig og veldig bra, jeg har brukt en GH50 som funker helt supert. Med en 4x12 eller to mangler det ikke noe på volum i alle fall. Det meste av vreng har gått på pedaler, har bare skrudd en halvskitten Malcolm-lyd på ampen. Når det er sagt låter det selvfølgelig veldig fett med en Orange e.l., lånte en OR50 en stund, men jeg kunne ikke rettferdiggjøre prisen når Laneyen var såpass bra   Når vi har reist uten amper står det som regel en Marshall av noe slag på scenen og det er 100% kurant det også. Det er en liten trend gående for spesielle/dyre amper i stonermiljøet, men de aller fleste kjører nok på hva som helst av gamle røramper.   På brettet har jeg wah-boost-fuzz-phaser-digital delay. Fuzzpedaler er en svær jungel å gå seg vill i, men på Youtube får du en god ide om hva du kan vente deg. 
    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
    • Det ligger nok mye der ja, og ser man på Fender, har tilsvarende skjedd der.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.