Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - John Petrucci Style!

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Duckling skrev:

Pen sak! Har ennå ikke fått prøvd en skikkelig EBMM (bare hatt en Sterling en gang i tiden), men siklet på en Luke i mange år. Kanskje vurdere å slå til på en sånn en gang, selv om jeg ikke er i nærheten av å trenge det.

Hva syns du om Sterling da? Bra greier, f.eks sammenlignet med ESP'en din? 

Jeg merker at ESPen generelt er mye mer allsidig. Men det er noe med JP6 som bare gir meg lyst til å guffe på med volum, vreng, boost, delay og feit reverb og spille noen lange seige toner! Føles helt annerledes enn de andre gitarene. Er det kanskje båndene som gjør det? (stainless Steel) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 11/19/2020 at 7:59 PM, Troll said:

Hva syns du om Sterling da? Bra greier, f.eks sammenlignet med ESP'en din? 

Jeg merker at ESPen generelt er mye mer allsidig. Men det er noe med JP6 som bare gir meg lyst til å guffe på med volum, vreng, boost, delay og feit reverb og spille noen lange seige toner! Føles helt annerledes enn de andre gitarene. Er det kanskje båndene som gjør det? (stainless Steel) 

Sterlingen var ikke noen signaturmodell, men en klone av Silhouette med HSS-setup. Til prisen var det en solid gitar av typen arbeidshest, på linje med MIM- Fender. Gjorde det jeg trengte, men ga meg ikke noe spesielt å spille på den.

Ift allsidighet så synes jeg den var mer allsidig enn Eclipsen, men det kan være fordi den i bunn og grunn opprørte seg som en HSS Strat, og i mine hender så vil det alltid bli mer allsidig enn en LP type gitar pga mine preferanser. Eclipsen (som for øvrig er solgt nå da den har bodd i kassa siden jeg kjøpte Riffmeisteren) var konge til riffbasert rock men fyldig vreng, men til det aller meste annet jeg spiller så trekker Strat og Tele det lengste strået i mine hender.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner! Fikk skiftet batteri på piezoen, renset halsen og skiftet strenger. En helt ny verden åpnet seg opp plutselig. For et fantastisk instrument!

Nå har jeg hatt både Jackson, LTD og 4 forskjellige Ibanez med FR lignende vibarm. Det er noe med Music Man sitt system som gjør det mer håndterbart for en som har gitt opp Floyd rose og har 9(?) gitarer med Tune o matic fra før. 

Mulig jeg er litt nyforelska for øyeblikket, men har fått sansen for Music Man etter dette kjøpet. Får vell se om det blir noen flere på sikt 😊 hadde vært gøy med en 7-strenger igjen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.11.2020 den 22.21, jonta skrev:

Jeg syntes problemet med FR er at armen løsner, og den irriterende lille slarken.

Er det noe kulelager greier i systemet til MM?

Har desverre ikke svar på det. En slipper hvertfall å kutte strenger som ved FR - her trer man strengene inn i blokken bak gitaren. Ingen locking nut, ingen behov for sekskantnøkkel (tør ikke skrive umbraco/unbraco lenger). Ser også ut til at trussrod-justeringen utføres på med et ratt ved siden av neck-pickupen.

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.