Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - John Petrucci Style!


Anbefalte innlegg

5 timer siden, Duckling skrev:

Pen sak! Har ennå ikke fått prøvd en skikkelig EBMM (bare hatt en Sterling en gang i tiden), men siklet på en Luke i mange år. Kanskje vurdere å slå til på en sånn en gang, selv om jeg ikke er i nærheten av å trenge det.

Hva syns du om Sterling da? Bra greier, f.eks sammenlignet med ESP'en din? 

Jeg merker at ESPen generelt er mye mer allsidig. Men det er noe med JP6 som bare gir meg lyst til å guffe på med volum, vreng, boost, delay og feit reverb og spille noen lange seige toner! Føles helt annerledes enn de andre gitarene. Er det kanskje båndene som gjør det? (stainless Steel) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 11/19/2020 at 7:59 PM, Troll said:

Hva syns du om Sterling da? Bra greier, f.eks sammenlignet med ESP'en din? 

Jeg merker at ESPen generelt er mye mer allsidig. Men det er noe med JP6 som bare gir meg lyst til å guffe på med volum, vreng, boost, delay og feit reverb og spille noen lange seige toner! Føles helt annerledes enn de andre gitarene. Er det kanskje båndene som gjør det? (stainless Steel) 

Sterlingen var ikke noen signaturmodell, men en klone av Silhouette med HSS-setup. Til prisen var det en solid gitar av typen arbeidshest, på linje med MIM- Fender. Gjorde det jeg trengte, men ga meg ikke noe spesielt å spille på den.

Ift allsidighet så synes jeg den var mer allsidig enn Eclipsen, men det kan være fordi den i bunn og grunn opprørte seg som en HSS Strat, og i mine hender så vil det alltid bli mer allsidig enn en LP type gitar pga mine preferanser. Eclipsen (som for øvrig er solgt nå da den har bodd i kassa siden jeg kjøpte Riffmeisteren) var konge til riffbasert rock men fyldig vreng, men til det aller meste annet jeg spiller så trekker Strat og Tele det lengste strået i mine hender.

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner! Fikk skiftet batteri på piezoen, renset halsen og skiftet strenger. En helt ny verden åpnet seg opp plutselig. For et fantastisk instrument!

Nå har jeg hatt både Jackson, LTD og 4 forskjellige Ibanez med FR lignende vibarm. Det er noe med Music Man sitt system som gjør det mer håndterbart for en som har gitt opp Floyd rose og har 9(?) gitarer med Tune o matic fra før. 

Mulig jeg er litt nyforelska for øyeblikket, men har fått sansen for Music Man etter dette kjøpet. Får vell se om det blir noen flere på sikt 😊 hadde vært gøy med en 7-strenger igjen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.11.2020 den 22.21, jonta skrev:

Jeg syntes problemet med FR er at armen løsner, og den irriterende lille slarken.

Er det noe kulelager greier i systemet til MM?

Har desverre ikke svar på det. En slipper hvertfall å kutte strenger som ved FR - her trer man strengene inn i blokken bak gitaren. Ingen locking nut, ingen behov for sekskantnøkkel (tør ikke skrive umbraco/unbraco lenger). Ser også ut til at trussrod-justeringen utføres på med et ratt ved siden av neck-pickupen.

  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • JC22 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=205905820
    • Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
    • Gjør mine første spede forsøk med opptak fra mikrofon, men opplever mye støy. Noe jeg gjør feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til å fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivået veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivå når jeg vender over til -10db på mikrofonen.  Når jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra kantoppheng på ht-element) får jeg egentlig tilstrekkelig nivå med gain på lydkortet ca kl 10:30 - 11:00.  Men ved tale/"sang"/akustisk kommer det (for mye) støy fra mic da jeg må ha gain på ca 12:00+ for å få høyt nok innspillingsnivå.  Støyen er jevn sus, som gradvis øker med gain. Ingen brum, pops el.likn - kun sus.  Har ingen annen mic å sammenlikne med. Er det noen innstillinger i Garageband jeg har oversett (er "amatør på dette), eller....? Tips/inspill mottas med takk 🙂
    • Laney er relativt billig og veldig bra, jeg har brukt en GH50 som funker helt supert. Med en 4x12 eller to mangler det ikke noe på volum i alle fall. Det meste av vreng har gått på pedaler, har bare skrudd en halvskitten Malcolm-lyd på ampen. Når det er sagt låter det selvfølgelig veldig fett med en Orange e.l., lånte en OR50 en stund, men jeg kunne ikke rettferdiggjøre prisen når Laneyen var såpass bra   Når vi har reist uten amper står det som regel en Marshall av noe slag på scenen og det er 100% kurant det også. Det er en liten trend gående for spesielle/dyre amper i stonermiljøet, men de aller fleste kjører nok på hva som helst av gamle røramper.   På brettet har jeg wah-boost-fuzz-phaser-digital delay. Fuzzpedaler er en svær jungel å gå seg vill i, men på Youtube får du en god ide om hva du kan vente deg. 
    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.