Gå til innhold
windofpain

Solo over 'Spain' av Chick Corea

Anbefalte innlegg

fett dette..

hørte på endel av det andre og, og synes du spiller meget bra..

thumbs up!. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul solo, men innimellom så hadde jeg likt at du spilte mer legato og ikke så stakkato som du gjør her. har ikke hørt orginallåten, men likte dette, du har mange bra ideer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fett dette..

hørte på endel av det andre og' date=' og synes du spiller meget bra..

thumbs up!. :)[/quote']

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kul solo' date=' men innimellom så hadde jeg likt at du spilte mer legato og ikke så stakkato som du gjør her. har ikke hørt orginallåten, men likte dette, du har mange bra ideer.[/quote']

Takktakk! Hmm, igrunn enig i tilbakemeldingen. Jeg prøver å beherske Pat Martino-bag'en med stakkato-spill, da jeg anser dette som et solid fundament, men ser absolutt for meg å blande inn mer legato-greier med tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meget imponerende dette' date=' windofpain. Studerer du jazz? Altså, på skole. :)[/quote']

Takker. Dessverre har jeg ikke noen formell jazz-utdannelse, men har tatt timer hos noen svært bra gitarister, så jeg har fått en viss hjelp til å finne utav saker og ting. Ellers får jeg vel det meste av idéer fra jazz-plater.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra. Jeg spilte denne låta på oppspill i år, men soloen min var nok et godt stykke unna!

Imponert over hvordan du hele tiden har flyter videre. Uansett hvor langt ut i ørska du beveger deg kommer du alltid elegant tilbake. keep up

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Utrolig bra. Jeg spilte denne låta på oppspill i år' date=' men soloen min var nok et godt stykke unna!

Imponert over hvordan du hele tiden har flyter videre. Uansett hvor langt ut i ørska du beveger deg kommer du alltid elegant tilbake. keep up[/quote']

Takker! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert spill :D Du flyter igjennom sangen elegant uten stopp med mange fine løp, skulle ønske jeg ble så god å improvisere på jazz låter. Noen tips til en aspirerende jazz musiker? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vakkert spill :D Du flyter igjennom sangen elegant uten stopp med mange fine løp' date=' skulle ønske jeg ble så god å improvisere på jazz låter. Noen tips til en aspirerende jazz musiker? :P[/quote']

Først: Takker så mye! :D

Så tips: Tja, kjøp en haug med cd'er, etablér et kjærlighetsforhold til låter, sounds, stiluttrykk, enkeltartister, osv. innenfor jazzen. Parallelt med dette, skaff deg en Real Book, samt forsøk å lese deg opp på teori på nettet. Den siden som heter Guitar Masters http://guitar-masters.com/ skulle ha nok å gripe fatt i.

Etterhvert kan det også være lurt å arrangere akkordmelodi-versjoner av Real Book-låter du liker (eller andre du har hørt, så får du trent deg på å plukke i tillegg). Dette hjelper for å bedre 'høre' hva som skjer harmonisk, og hvilke muligheter som liker der, på en måte skalaoversikter ikke kan.

Tren også øret ditt noe j*vlig, da dette er *det* viktigste verktøyet ditt. Du bør være i stand til å plukke de fleste diatoniske melodier (dvs, intervallene, drit i absolutt gehør, det er en annen greie) uten instrument tilgjengelig, i sanntid, skal du kunne improvisere ubundet.

Hør på annen musikk en gitarmusikk.

Merk: Det empiriske grunnlaget her er tynt, da jeg prater utfra *min* erfaring og kun det. Dette er ikke å forstå som noen sannhet, men bare mine meninger. IMO, YMMV, FWIW, alt det der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.