Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slipe bånd selv


Anbefalte innlegg

Her er det egæ kjem på i farten:

Lang stållinjal frå Biltema.

Billig aluminium water, ca 30-40cm lang, eller anna lignande bein og flat gjenstand til sjølve slipejobben.

Dobbeltsidig tape til å feste sandpapir til denne.

Godt sandpapir, 3M eller liknande. Eg skjærer ut strimler av pakker som er knappe 30cm den eine vegen. (320, 400, 600, 800, 1200, 2000). Eg bruker 320 eller evt 400 til å slipe ned bånda. Går så over med alle grovheter, og avslutt 0med slipepasta. Den får du hos diverse leverandørar av bilpleie.

Spesialfil til å legge krone på bånda, trekantfil med "safe edge", fil til å slipe ned endane på banda, filer til å tilpasse oversaddel, og ein "fret rocker" til å finne høge band. Dette får du frå ein spesialist som Crimson Guitars i UK, eller StewMac i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sikkert ikke dette helt det som skal til for en profesjonell båndjobb, men dette har dukket opp som reklame på facebook-siden min nå. Ser ikke helt dumt ut med tanke på å gjøre litt mer elementær setup kanskje inkl. ikke så inngripende båndjustering. Ganske billig, så jeg tror faktisk jeg skal prøve et sett hvis frakten ikke er for dyr.

https://worthysweet.com/products/guitar-repair-maintenance-tool-kit?fbclid=IwAR0OCSSL6cdVti82oNy7XQWKvb4rBzsd97zi3FFSNLdFUzSwjwfgHd8W2C8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.