Web Analytics
Jump to content

Delay-pedal

Evil_Caprino

Recommended Posts

Jeg tror at en billig Foxgear Echosex Baby Delay kan passer bra i beskrivelsen din, men er ikke så sikkert for DD-3. Boss DD-3 er ikke så nøytral pedal, og jeg liker den kun når alt er på "klokka 12".

2 timer siden, zed skrev:

Jeg tror at en billig Foxgear Echosex Baby Delay kan passer bra i beskrivelsen din, men er ikke så sikkert for DD-3. Boss DD-3 er ikke så nøytral pedal, og jeg liker den kun når alt er på "klokka 12".

Gikk en sånn på Finn i går for 500,-. Det er billig. Og jeg liker godt utseendet på den, men tape delay og preamp, vet ikke om det er helt det jeg er ute etter? Vil ha noe som ikke farger lyden på noen som helst måte.

Det blir vanskelig å finne noe så nøytralt for så lite penger, men en T-rex Replica er ganske nøytral og ikke sterilt. Koster brukt ca 1000 kr. Boss DD20 er en veldig interessant delay pedal men koster også ca 1000 kr brukt. MXR Carbon Copy er analog men litt mørkere av nøytralt. Hmmm,....kanskje Mad Professor Blue Delay? Den, i hvert fall, er ikke "veldig varm" av seg selv.🙂

1 hour ago, zed said:

Det blir vanskelig å finne noe så nøytralt for så lite penger, men en T-rex Replica er ganske nøytral og ikke sterilt. Koster brukt ca 1000 kr. Boss DD20 er en veldig interessant delay pedal men koster også ca 1000 kr brukt. MXR Carbon Copy er analog men litt mørkere av nøytralt. Hmmm,....kanskje Mad Professor Blue Delay? Den, i hvert fall, er ikke "veldig varm" av seg selv.🙂

Nå har jo ikke trådstarter spesifisert, men når han sier nøytralt går mine tanker i retning av: farger ikke lyden. Da er det ingenting som slår en streit digital delay. Jeg ville sett på en DD-3. 

DD-3 er klokkerein. Carbon Copy er verken mulig å oppdrive til kr400 eller nøytral. Deep Blue Delay er ganske rein, men ikke billig, sist jeg sjekka. Selv bruker jeg forøvrig både Carbon Copy og DD-3, blant andre delays. Kan varmt anbefale RV-6 sin delay+reverb-modus også. Men, skal du ha noe enkelt, nøytralt, med høg byggkvalitet, som atpåtil er billig, så er, igjen, mi anbefalning: DD-3.

Edited by VREEEEVROOOOOW

På 29.10.2020 den 18.08, CaptainSexy skrev:

Boss DD-serien slår vel aldri feil :) 

Boss slår vel aldri feil, mener du vel. Ikke det merket som gir mest kred, men de låter stort sett som forventet, er meget solid bygget og koster ikke skjorta. 😃