Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Var det et godt kjøp? - Epiphone Les Paul


andreaz

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny på gitar. Spilte cirka 1 måne på en aukistisk gitar før jeg gikk til innkjøp av min første el-gitar.

Var da i en musikkforetning her i Bergen (husker aldri navnet :P ) i 4 timer eller noe og prøvespilte masse gitarer. Landet tilslutt på denne:

http://www.sound1.no/portal_2003_dynamic/a...Produkt_ID=2824

- Epiphone Les Paul Joe Perry Boneyard

Den har vistnok Gibson sine mikrofoner (Gibson USA Burstbuckers)

Den føles ganske solid, ikke funnet noe galt med den og ingen løse deler (som noen klager over på epiphone?)

Spørsmålet er bare, var det et godt kjøp? Jeg gidde 6,000 for den. Veil. pris 9,000.

x1pqP5noGPWAA4w8v5oZZff2iTRiEUpqpfE.jpg

Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørsmålet er bare' date=' var det et godt kjøp?[/quote']

Det er fullstendig umulig, og egentlig ganske poengløst, for andre å bedømme. Jeg har ingen mulighet til å prøvespille gitaren, for eksempel.

Dersom du føler at du har fått riktig gitar til rett pris er det et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...

Spørsmålet ble egentlig stilt litt feil :oops:

Det jeg tenkte på var at veldig mange har klaget på Epiphone og sagt at det er boss. Er det virkelig sånn det er? For meg så virker gitaren fin...

Har hørt masse drit blitt slengt om epiphone sine les pauler... derfor jeg spør.

Beklager hvis jeg bare er til bry :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg bare er til bry :(

Det er du, så stikk av!

...Neida :wink:

Epiphone trenger absolutt ikke være dårlige gitarer, og særlig ikke de litt dyrere modellene (5000 og oppover).

Tror du har gjort et godt kjøp, jeg.

Har prøvd Joe Perry-gitarene litt selv, og selv om jeg ikke liker finishen er de gode å spille på og har rimelig god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra utseendet så må jeg bare si: Steike for en finish! :D nydelige flammer. Men jeg har selv 2 Epiphone LP'er den ene er en Special til under 2000kr. og den er noe hærk. Den andre jeg har er en Custom og er nydelig å spille på faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg polerer den :D (... nei da)

Så det er disse som er "boss?" :

epiphone_lpaul_100.jpg

Epiphone Les Paul 100

- Koster 2,500

Bare et lite spørsmål - ettersom jeg er rimlig ny.

- Er det en fasit på hvordan du skal holde plekteret? Jeg fikser ikke å holde det sånn de fleste guider viser. Tror jeg holder det nesten som Jimmy Page (fra Led Zeppelin), men ... det har lett for å gli ut av posisjon :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ingen fasit når det gjelder teknikk egentlig. Man spiller sånn man føler er riktig ;) hold plekteret akkurat på den måten som du liker. jeg kjenner folk som holder plekteret med 3 fingre(har selv gjort det før) og noen som holder det med tummelen og langefingeren og de spiller ikke noe dårligere enn andre.

Så fasiten er egentlig: Finn din egen måte å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener med boss, men så bor ikke jeg på vestlandet heller....

Jeg har en LP100, har hatt den i et år nå, uten et eneste problem...gitaren er utrolig lettspilt og god nybegynner gitar for meg som ikke har assle full av penger...kan jo ikke sammenligne en gitar til opp under 10000,(selv om du bare ga 6000) med en til 2500,- :?

Synes uansett du har fått deg en fin gitar! :) Du kommer garantert til å få deg mye morro med den det neste året!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener med boss' date=' men så bor ikke jeg på vestlandet heller....[/quote']

:oops: my bad ... Tenkte på at det var disse som hadde løse deler og dårligere lydkvalitet en Gibson - Les Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt okey, Gitaren min har sikkert dårligere lydkvalitet enn en Gibson LP, jeg håper nesten at den har det...

Jeg synes kvaliteten på min gitar er topp, pickup switchen er en smule kranglette i lystige lag, og dette er noe jeg har hørt om før på epi'er...men det tror jeg gjelder alle epi'er!

Gitaren din har fet finish!

:)

Jeg har lyst til å bytte volum og tone knottene på min...det hadde kanskje vært noe for deg også..noen som vet hvor man kan få tak i slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.