Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har jeg betalt for mye for en Gibson SG?


Ola Søgard

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Gibson SG Standard 50th Anniversary 24frets på Finn.no

Jeg gjorde nok litt dårlig research på nett på forhånd av kjøpet, da jeg satt med en tanke om at en Gibson SG Standard kostet rundt 20k. Han hadde lagt den ut for 18k og jeg fikk prutet ned til 15k.

Men nå en uke etterpå så ser jeg at Gibson Standard SG ny ligger ute for 16k.

Har jeg gjort et jævlig dårlig kjøp?

Annonsen:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=192876956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ola Søgard skrev:

Jeg kjøpte en Gibson SG Standard 50th Anniversary 24frets på Finn.no

Jeg gjorde nok litt dårlig research på nett på forhånd av kjøpet, da jeg satt med en tanke om at en Gibson SG Standard kostet rundt 20k. Han hadde lagt den ut for 18k og jeg fikk prutet ned til 15k.

Men nå en uke etterpå så ser jeg at Gibson Standard SG ny ligger ute for 16k.

Har jeg gjort et jævlig dårlig kjøp?

Annonsen:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=192876956

Måtte google litt, og ser at disse ligger brukt på rundt det du betalte faktisk. Er en relativt sjelden sak, som nok er litt mer tungsolgt i Norge enn utlandet. 24 frets er sikkert vanskelig å svelge for SG-korksniffere, men liker du gitaren så er jo det viktigst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har betalt for mye, er det vel strengt tatt bare du selv som kan svare på. På Reverb ligger det en til litt over 8k. Shipper ikke til Norge, men likevel. Det gir en indikasjon kanskje? Jeg har heller ingen aning om prishistorikken på disse her til lands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøpte den som en samler-gitar så jhar du kanskje gjort et greit kjøp. Kjøpte du den for å bruke den har du nok betalt mye. Jeg solgte en 2017 Standard T videre i vår. . Den var som ny. Mange interesserte, men kun en som tok kontakt på utlagt pris på 8000. Jeg solgte for 7600. Prisen på en standard inkluderer kasse, med unntak av 2016 T så vidt jeg vet.

 

Angående det å handle på reverb så er det ikke noe problem med Jetcarrier.com. Jeg får min fjerde gitar kjøpt i USA hjem nå, as I type, og shipping har aldri vært noe problem.

Endret av SunMaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som Sun sier, kjøper du den pga. at du er ute etter en SG med 24 bånd, så er det sikkert en grei pris. Samleobjekt, nja, 400 er ikke et lite opplag, tror ikke man kan forvente den store prisoppgangen på disse, men hva vet vel jeg. 

Er du derimot bare ute etter en SG, så vil jeg si ja, da har du betalt for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra annonsen så såg den jo meget strøken ut. Sånn er det med Gibson - spesialutgaver koster generelt mer, da de er vanskeligere å få tak i brukt. 

Til sammenligning solgte jeg nylig en godt brukt 61RI til 12 laken. Den gikk fort unna! Tror du har gjort et helt greit kjøp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.