Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DLS EchoTAP Delay Pedal


Gnome

Anbefalte innlegg

Helå!

Vel, da har det seg slik at jeg har fått meg en av disse.

Vi kan starte helt basic: Pedalen kan kjøres i enten mono-mono, mono-stereo eller stereo-stereo modus. Utgang B er visstnok også noe brightere enn utgang A om du kjører den i mono-mono.

Anyway. Den har 2 "kanaler". En med vanlig innstilbar delaytid og en med tap-tempo. Den har en hi-cutoff for å få litt mer gammeldags tape-delay aktig lyd og separat echo-volum på hver av kanalene. Eneste er at den bare har en knopp for antall repeats, noe som begrenser den litt. Men det er jo bare å skru mens du står på scenen :P

Men, alt i alt er det en ekstrem fleksibel pedal. Og den låter kunge. Jeg klarer å høre forskjell, men det er ikke mye om å gjøre før du tror at repåeatsene er en tro kopi av det du nettop spilte. Dette med hi-cut'en på minimal cut-off da seff. Der jeg har den :P

Pro's:

- Veldig god lyd, slåt knockout på Intellifex'en min, samt. T-Rex Replica

- Tap Delay, opptil 3 sekunder

- Separat volum på selve repeats'ene, for hver av modusene

- 2 "kanaler"

- Du kan ha maaange repeats

- Solid bygget

- Med unntak av bare en repeats-knapp er den ekstremt fleksibel til pedal å være (dvs. uten mulighet til flere presets)

Con's:

- Kan ikke kjøres på batteri, må ha adapter

- Kunne gjerne hatt repeats-knapp til begge kanalene

- For mange noe stor...?

Den eier Replica'en for å si det slik. I tillegg er den billigere, og mer fleksibel. Eneste er at replica'ens tap funksjon kan midistyres...

Venter på konf. leir slik at jeg kan denge D-Two'en til Nettrom også :twisted: :twisted:

Helsing Emil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.