Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å finne korrekt HSS plekterbrett


MartheyG

Anbefalte innlegg

Kjøpte dette plekterbrettet til en MJT-strat jeg har, men det var helt skivebom på hull-plassering. 

Tenker kanskje på dette, da det er rimelig og jeg tror det skal stemme overens med hullene (må fram med målebåndet når jeg kommer hjem i kveld). Problemet er bare at det er fra eBay og Kina, slik at da har jeg vel ikke det plekterbrettet før etter jul. 

Da er spørsmålet, finnes det noe kjappere alternativ enn det jeg har linket til fra eBay og som ikke koster skjorta? Er ute etter HSS, helst litt aget hvit eller mint. 

EDIT: 

Burde kanskje legge ved en beskrivelse av hvor feilen ligger. På bildet under ser dere et bilde av plekterbrettet. Ingen av hullene traff perfekt, de fleste lå litt feil (nok til å ikke få ned i en skrue), mens markeringene med rødt er der det er en ganske stor feil. Særlig ligger feilen i skruen over midtpickupen. Dette skulle vel tilsi at det plekterbrettet jeg har kjøpt tilsier 1962-plassering, mens jeg skulle hatt 1964-plassering? 

image.thumb.png.c427373f087880d9d124da3e6b8d9390.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte plekterbrett til strat og tele fra samme selger i begynnelsen av oktober. Det kom veldig fort (snau 1 uke), og ble sendt med ekspress post (uten tillegg i pris). Jeg skulle ha 8-hulls varianten til min CIJ '54 Stratocaster, så ikke samme variant som du linker til. Jeg har ikke montert det ennå, men ser ut som det er ett hull som er off. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Blix skrev:

Er det noe jeg har lært, så bruk litt penger på korrekte plekterbrett, kina-varianter funker aldri. Original Fender, Warmoth og fra Crazyparts.de er gode.

Dette..

Bruk heller noen hundrelapper ekstra. Har kjøpt mye jalla plekterbrett, skuffer hver eneste gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...mulig jeg har hatt ekstremt flaks, men alle klepterbretta fra kina har funket strålende her i gården. Det er snakk om tosifret antall, strat, tele, musicman, p-bass, j-bass, p-j-bass.

Det er klart, man kjøper jo ikke de som koster 12,- pr. stk. på Wish. EY er et greit tips.

Endret av Gubbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.