MartheyG 430 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 Har en strat jeg tenkte å putte en HB i for å få den litt mer metal ut av den, da jeg fikk anledning til å bli med i et band. Jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal starte å lete etter pickuper til metal, så jeg er litt lost. Vil ikke bruke alt for mange kronene på dette, så Dimarzio er kanskje et godt alternativ. Super distortion eller PAF ann, har de litt for lite output? Sjanger er vel litt i retning progmetall og ikke svart. Lenke til innlegg Del på andre sider
+Audun 2 925 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 Nå er det jo slik at behovet for ultrahotte pickuper egentlig ikke er der da man kan dekke behovet for mer gain i ampen på andre måter enn at pickupen skal overstyre preampen. En PAF-aktig sak med mindre output er kanskje mer allsidig? Lenke til innlegg Del på andre sider
Gubbe 2 072 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 (endret) GFS crunchy Pat, eventuelt Bill Lawrence L-500 (om du får tak i brukt, jeg selger aldri min! Det er forresten den som står i Washburnen til Nuno B om det gir deg en referanse) Stewmacs Golden 50s er også gode PAFer, har en i neckposisjon, funker veldig bra. Endret Oktober 15, 2020 av Gubbe Lenke til innlegg Del på andre sider
+Naigewron 2 858 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 Bare Knuckle (passiv) og Fishman (aktiv) har vel tatt over metalsjangeren nå, i alle fall innen den typiske "moderne" gitarlyden. Verdt å sjekke ut. Lenke til innlegg Del på andre sider
+Skullkrusher 1 053 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 Jeg synes Seymour Duncan JB funker utmerket til metal. Passe høy output og en ganske snerten mellomtone som gjør at man lett kutter gjennom miksen. Har JB i nesten alle gitarene mine, spiller alt fra glam til black metal og synes den passer til alt jeg driver med iallfall. Lenke til innlegg Del på andre sider
MartheyG 430 Skrevet Oktober 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2020 Hvordan er det med spaceing, jeg har en JB som står i en Les Paul og som jeg hadde planer med å bytte ut uansett, er det bare å smekke den inn i en strat? Kan ikke se at SD skiller mellom F og G spaceing, slik som for eks. Dimarzio gjør. Lenke til innlegg Del på andre sider
+sagi 8 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 9 minutes ago, MartheyG said: Hvordan er det med spaceing, jeg har en JB som står i en Les Paul og som jeg hadde planer med å bytte ut uansett, er det bare å smekke den inn i en strat? Kan ikke se at SD skiller mellom F og G spaceing, slik som for eks. Dimarzio gjør. Joda, de skiller mellom F og G spacing. JB'ene heter TB-4 eller SH-4 alt etter spacing. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider
Slashaxl 2 381 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 Er også stor fan av JB. Plukk opp en brukt en. Spacinga har vel uansett minimal betydning. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider
MartheyG 430 Skrevet Oktober 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2020 Så SH-4'n som jeg har i Les Paul'en bør gå greit inn i straten? En løsning jeg kommer meg mye billigere ut av i så fall Lenke til innlegg Del på andre sider
WelhavenT 1 638 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 JB 👍 Lenke til innlegg Del på andre sider
+Skullkrusher 1 053 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 1 time siden, MartheyG skrev: Så SH-4'n som jeg har i Les Paul'en bør gå greit inn i straten? En løsning jeg kommer meg mye billigere ut av i så fall Du kan jo alltids sjekke hvordan den passer til strengespacingen. Er det bare litt mismatch er det ikke sikkert du merker det, men blir det mye kan det i teorien bli litt svakere output, iallfall på de ytterste strengene. Lenke til innlegg Del på andre sider
MartheyG 430 Skrevet Oktober 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2020 2 minutter siden, Skullkrusher skrev: Du kan jo alltids sjekke hvordan den passer til strengespacingen. Er det bare litt mismatch er det ikke sikkert du merker det, men blir det mye kan det i teorien bli litt svakere output, iallfall på de ytterste strengene. Men denne pickupen har bare en lead og jordingsstrømpe utenpå, vil det fremdeles fungere i et HSS-oppsett? Lenke til innlegg Del på andre sider
Gubbe 2 072 Skrevet Oktober 15, 2020 Share Skrevet Oktober 15, 2020 12 minutter siden, MartheyG skrev: Men denne pickupen har bare en lead og jordingsstrømpe utenpå, vil det fremdeles fungere i et HSS-oppsett? Ja. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå