Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny PC til Studio


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Da min kjære studio PC begynner å bli sliten, er det på tide med en ny. 

Jeg har sett på to maskiner. Den ene er en ferdig PC fra HP, den andre er utgangspunkt i en Komplett Office I40 med noen oppgraderinger:

https://www.dustinhome.no/product/5011153149/z2-g4-tower?ssel=false&LGWCODE=5011153149;91289;5443&gclid=CjwKCAjw5p_8BRBUEiwAPpJO69prFnSN8vIKWbQpAZcYP4Ftx6EdMqyZijnB_n7C0tVrSRp_kYGtUxoCr-YQAvD_BwE

 

 

image.png.8b7894c9fa7408273079cca90f4f25b6.png

 

 

Noen innspill? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en slik pc som under. 

Årsaken er at jeg har snakket med noen nerder, og de sier at Xeon CPU er laget for å være stabil over lengre tid. Mye brukt i servere og krevende arbeids stasjoner. I7 vil gi mer prosessor kraft for pengene, men har ikke helt samme egentskapene.

Også ble det valgt ram brikker med ECC. Da må mann også ha Xeon prosessor for at det skal fungere. Ellers rask hardisk. Også ble hovedkort oppgradert. Årsaken husker jeg ikke men var noe gresk for meg 😅

Screenshot_20201016-222205_Samsung Internet.jpg

Endret av Soundmannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
5 timer siden, jonta skrev:

Oi, det koster å være kar...

Men vi snakker kanskje om et mer eller mindre profft studio?

Jeg og tenkte at det var da voldsomt hvis maskina skal brukes til hjemmestudio, men er det mer proff-bruk, skjønner jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Audun skrev:

Jeg og tenkte at det var da voldsomt hvis maskina skal brukes til hjemmestudio, men er det mer proff-bruk, skjønner jeg det.

Er vell litt mer "semi proff" Har tre band jeg spiller i som har øving her. Også gjør vi en del opptak for øving og album. 

Samtidig skal jeg nå renovere dette rommet slik at det blir mer studio vennlig for å leie meg ut. Så må være pålitelig og ha nok kraft.  

11.jpg

1.PNG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Troll skrev:

Blir bra dette! Sjeldent feil med litt ekstra "power". Vurderer selv å kjøpe en gamingPC. Ikke at jeg trenger det, men når man først er i gang.. :)

Gaming PC har ofte brukt pengene sine på grafikk kort og gjerne prosessorer som er "raskest mulig for penga". Det betyr ikke at PC'en er stabil. Så ofte er arbeidsstasjoner brukt mer penger på stabile komponenter slik jeg har forstått det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.