Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Restaurering av Les Paul


Anbefalte innlegg

Enig med at nikkel blir finest her, men eg trur det blir gjenbruk av original krom-hardware... må berre komme meg gjennom ein meter med svart spraylakk på enkelte deler 😫 Det blir litt acetonsniffing framover 😅 Til og med pickups og potmeterknotter er spraya 🥵 Ellers har eg landa på svart plast. Det som kan bli utfordringen no er at 2k-lakken ikkje har herda skikkelig... første gang så funka den brillefint og var tipp topp i løpet av eit døgn. No er den fortsatt sticky... forbanna dritt altså 🤣 Alt skal vere gjort akkurat som på første runde, sannsynligvis ein dårlig burk vil eg tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Då er den nesten ferdig 🎉 Det blei krem plast. Den burde hatt nikkel hardware, men det får eventuelt bli på sikt. Eg var innom hos fantastiske  Andy Halliday som hadde plast og pickups som eg fekk kjøpe - han kan ansolutt anbefales for gitarreparasjoner mm 👍🏻👍🏻 Det blei Burstbucker 3 (stol) og 2 (hals) som let nydeleg. Eg er usikker på om eg burde hatt plekterbrett eller berre beholde den slik den er... knottene er foreløbig lånt frå ein annan LP, eg må enten få av lakken på dei opprinnelige eller bestille nye... det er omtrent samme farge men med reflector top. Me får sjå 😊

820C12BE-FD02-477A-8C6B-11AFE5CA126C.jpeg

  • Liker 8
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mislykketmusikant skrev:

nydelig stykke arbeid. du har grunn til å være stolt. er båndene og alt tatt nå, så den er i skikkelig spillbar stand?

hvor holder andy til? er det han som holder til ute i fana? så han gjør skikkelig arbeid?

Båndene er ikkje bytta, men det er litt liv igjen før det er nødvendig. Det er lave og breie bånd opprinnelig, noe slitasje i cowboyposisjon men ikkje nevneverdig problematisk. Eg har pussa og polert bånd👍🏻
 

Andy har verksted ute i Mathopen. Top notch arbeid, no har eg gjort alt sjølv på denne gitaren men hadde ikkje stussa om eg ville sette jobben bort.. han skal få bytte bånd på den etter kvart, det gjer eg ikkje sjølv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.