Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Restaurering av Les Paul


Anbefalte innlegg

7 timer siden, Skullkrusher skrev:

Tja, jeg synes bare det ser ut som lakkskade. Du må spørre deg selv om du oppriktig synes det er stilig, eller om det bare er litt kult akkurat nå. Det er verdt å gjøre det riktig med en gang, før gitaren er montert og satt opp. :)

Akkurat det eg sitter å filosoferer over... ganske kult akkurat no og det hadde vore kjekt å satt den opp og knalla på, men eg trur eg vil irritere meg over det på sikt så eg trur det blir pussing på meg neste veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

uenig med skullcrusher her.

erfaringsmessig blir ihvertfall jeg lei, nesten uansett hvilken finish det er, over tid. men om man sammenligner effekten av utseendet den har nå, i forhold til en vanlig goldtop, framstår den for meg ihvertfall, som mye mer interessant nå, enn den vil være som en vanlig goldtop. "uhellet" fikk den til å se ut som noe annet enn en trebit. så om du bestemte deg for å beholde det, får du ihvertfall applaus fra meg.

uansett; blir moro å se det ferdige resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har landa på å kjøre naturell som nokon her foreslo... i utgangspunktet har eg aldri likt gitarer i naturell finish, men det har vokst litt på meg dei siste dagane og eg har landa. Trur eg. Det er uansett mulig å pusse ned og refinishe seinere dersom eg skulle angre. Spørsmålet er då hvilken farge plast eg må ha - er det svart som gjelder til naturell eller er krem ok? Eg heller mot svart... Og pickups.. svart, sebra eller krom/nikkel...? Kjør debatt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhellet var kulere på bilde enn irl, så no er det pussa og lakka... det viste seg å ligge litt porefyller-rester (evt gammel lakk) igjen her og der i porene som var vanskelig å fjerne, men i og med at den ellers er gamal og slitt så er dette heilt ok. Rock and roll 🤘🏻 Det er litt reflekser og slikt så det ser kanskje noko ujevnt ut, men det er faktisk ganske jevn lakkering om eg skal då skryte litt av meg sjølv 😂

9F4849B0-B376-4F08-8EF1-C6E55988EE48.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.