Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Restaurering av Les Paul


Anbefalte innlegg

Eg må sei meg godt fornøyd med sjølve lakkjobben, den er egentlig blank nok uten klarlakk og det er jevnt og fint. Som sagt så er fargen litt kald og meir champagne enn gull, men eg trur den skal få være slik. Den treng litt meir tørking før eg kan skrape bindingen og klarlakke. Satser på i kveld/morgon 🤘🏻
 

C89F3500-761D-46CC-B1CD-1F6A16C444CD.jpeg

  • Liker 5
  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Troll skrev:

Har du maskeringstape på bindingen under lakken, eller hvordan løser du det? 

Kun på siden av gitaren, må skrape vekk lakken på kanten. Det kan verte interessant om eg har stødig nok hånd, men det er i alle fall slik det vanligvis blir gjort, teip vil aldri bli 100% (i følge guruene på YouTube).

 

De har nok rett i at det ikkje er lov å kalle den champagne, musserende kanskje?😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scheisse, kanskje nokon burde lest bedre på sprayboksene... 😂😂 Tidenes kjemiske reaksjon er i sving... eg fcka opp lakken uansett når eg skrapte bindingen med at det blei noen små striper ved pickupswitch og på hornet (ja, litt uforsiktig håndtering). Sånn sett, både med litt skade og litt feil farge så kan det hende eg tar opp igjen jobben seinare. Eg ville uansett teste denne typen klarlakk og gønna på med det. Klarlakken er absolutt topp notch, men det er i ferd med å koke opp under 😂😂 Art by accident er det noko som heiter... you decide 😂

22DB8EC9-B876-47B9-B545-CA0FCC4CE0AE.jpeg

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.