Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Byggetråd


Anbefalte innlegg

Har tenkt på dette endel, det virker veldig stabilt, så det lar seg ikke tvinge.  Jeg har ikke så lyst å risikere å ødelegge treverket med varme i et forsøk på å løsne gripbrettet heller, det kostet noen kroner, ibenholt fra Roy Bang. Jeg tror tror jeg kommer til å prøve å legge inn binding av treverk, eller den samme som jeg brukte på kroppen, abs plast. men da gjelder det å ikke gå på enda en blemme, da er det kjørt.  

Endret av arneK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
På 26.1.2021 den 10.49, Endt skrev:

Er det full stopp i prosjektet?

Hei, jaggu kommer tiden fort. nei ikke det, driver nå med våtsliping, har kommet til 2000 grit, samt oljefinish på halsen. Har bestilt noen deler( strmmeskruer og bridge) i gull fra stewmac. Det tar litt til før de kommer. Jobber dessuten 12-16 dagers   rotasjon, så da går det treigere. Men det er bare hobbygitarbygging, så har god tid sånn sett. Kan legge ut etpar bilder fra dagen i dag. Ble veldig fornøyd med bindinga på halsen, jeg lagde den selv, av surnet tettvokst bjørk. Samme som på headstock.  Legg merke til "wormhole" på headsrock, tok det med da jeg syntes det var en kul detalj.

16117475028041478953593117907232.jpg

Endret av arneK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste steg blir å frese ut halslommen samt huller for humbuckere og pots. På en sånn flat gitar bør vel vinkelen på halsen være 3-4 grader bare, som på en les paul Jr? obs, det stygge partiet blir frest vekk når jeg freser halslommen.

16117477700617848874982323754724.jpg

Endret av arneK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.