Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Byggetråd


Anbefalte innlegg

Kom over en kar ikke så langt unna som har forskjellig treverk til salgs som han sager og tørker selv. Kjøpte litt or og en bit lønn, som jeg har begynt å bearbeide. Det blir noe annet enn tele denne gangen. Emne til hals er noe jeg har hatt liggende en god stund i påvente av et passende prosjekt! Har laget mal til kroppen og begynt på mal til halsen. 

16025158032837242368695395151786.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • MartheyG changed the title to Byggetråd
51 minutter siden, arneK skrev:

Kom over en kar ikke så langt unna som har forskjellig treverk til salgs som han sager og tørker selv. Kjøpte litt or og en bit lønn, som jeg har begynt å bearbeide. Det blir noe annet enn tele denne gangen. Emne til hals er noe jeg har hatt liggende en god stund i påvente av et passende prosjekt! Har laget mal til kroppen og begynt på mal til halsen. 

16025158032837242368695395151786.jpg

Spennende. Er det malen til en archtop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Ja det er absolutt en mulighet. Jeg har ikke lyst å kassere den riktig ennå. Det skjedde på siste kuttet omtrent, jeg kom inn på fresestålet i litt feil vinkel og litt for fort. Fresen sto i et fresebord. De er ikke å spøke med, disse fresene, men fingrene er der fortsatt. Fikk frest til lokket også, heltre lønn. Kjøpte noen småfiler  til å lage F hullene med. Så er det jo halsen å begynne på også.

image.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 19.44, arneK skrev:

Dagens dont : major shipping i fresen. Det gikk åt skogen med denne kroppen. Må starte forfra igjen. 

1602697390713184352373845101396.jpg

hva med tynn (1mm eller noe slikt) birdseye maple (eller noe annet pent) hel sarg (binding) over en eller anne form for sparkling? eller noe sort og hvitt stripet plastbinding i hele tykkelsen til kroppen?

ellers kan det også nevnes at fresestålet ditt kanskje burde hatt en runde på slipesteinen.

pent mønster i toppen. jeg liker slikt mønster vel så godt som flammelønn, personlig. litt uregelmessig mønster er kult.

Endret av mislykketmusikant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.