Web Analytics
Jump to content

Ny Bonamassa Black Beauty

larseko

Recommended Posts

Ok, Epiphone er i siget om dagen. Ser lekker ut, selv om headstock fortsatt ødelegger en del. Bonamassa kan jo få det meste til å høres bra ut, da. Synes personlig Gibbyen høres en del bedre ut, og han ser noe mer uanstrengt ut med den. Mulig jeg hallusinerer.

https://www.epiphone.com/Guitar/EPIFM5161/Joe-Bonamassa-Black-Beauty-Les-Paul-Custom/Ebony

Synes den låter bra (i hendene på JB, naturligvis...). Gitartechen hans har også helt sikkert satt den opp etter alle kunstens regler, men det er så. Har ikke helt sans for 3-bucker Custom, så tipper kanskje en ordinær 2-bucker Custom til en rimeligere penge, kan være vel så aktuelt.

Edited by Audun

Ja, får all del, den låt kjempebra. Synes BB er glitrende, er vel tvilsomt om de kommer med en rimeligere utgave med 2-humbucker-konfigurasjon på en slik signaturmodell? De har jo allerede vanlige svarte customs til en hundredollarseddel mindre enn denne. Er jo ellers imponert av lyden han får ut av probuckerne. Min erfaring med dem er ikke udelt positiv. Men det sitter vel i fingra da 😞 

Etter å ha hatt en Edwards "Black Beauty" en måneds tid, er i alle fall jeg solgt på 3-humbucker Les Paul. Ser at det kan være en tilvenningssak. Det ser i alle fall fett ut, og låter også bra. Det er vel JB i stol (SD SH4) og SD '59 i midt og halsposisjon (SH1). 

2 timer siden, larseko skrev:

Ja, får all del, den låt kjempebra. Synes BB er glitrende, er vel tvilsomt om de kommer med en rimeligere utgave med 2-humbucker-konfigurasjon på en slik signaturmodell? De har jo allerede vanlige svarte customs til en hundredollarseddel mindre enn denne. Er jo ellers imponert av lyden han får ut av probuckerne. Min erfaring med dem er ikke udelt positiv. Men det sitter vel i fingra da 😞 

Etter å ha hatt en Edwards "Black Beauty" en måneds tid, er i alle fall jeg solgt på 3-humbucker Les Paul. Ser at det kan være en tilvenningssak. Det ser i alle fall fett ut, og låter også bra. Det er vel JB i stol (SD SH4) og SD '59 i midt og halsposisjon (SH1). 

Var vanlig Les Paul Custom jeg mente ja. 🙂