Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Få ampen opp fra gulvet!


askret

Anbefalte innlegg

Det er stor forskjell på lyden fra en amp avhengig av plassering! Til hjemmebruk er det vel normalt å sette ampen/kabinettet på gulvet. Ikke alltid optimalt! Et alternativ er å vinkle ampen på et stativ så den peker mer rett i ansiktet ditt. 
Jeg har fått tak i en IKEA Kallax 2x2 hylle som jeg har bygd opp litt under. Disse er solide saker og de tåler mye vekt! Rectifier 2x12 kabinett med Roadster oppå er sikkert minst 50 kilo...og det er nå i fin høyde. Da jeg i tillegg trengte litt plass til vinylplatene var dette helt topp, ca 300 plater veier også en del kilo.... Og pedalbrettet kan skyves innunder hele greia! 
Greit for anlegg som ikke skal ut på veien i hytt og pine!

E55BA12B-681A-4C40-AB9C-B3181B3EC89F.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper å ha stacka elementene oppå hverandre istedet for ved siden av hverandre.
1x12'ern man skimter ved siden av der står på en gammel solo bruskasse for å få den litt opp fra gulvet.

Live har jeg mest brukt 1x12 og da stort sett bedt arrangør om å låne to ølkasser og en søpplesekk til å dekke til med.

20201003_121615a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, askret skrev:

Det er stor forskjell på lyden fra en amp avhengig av plassering! Til hjemmebruk er det vel normalt å sette ampen/kabinettet på gulvet. Ikke alltid optimalt! Et alternativ er å vinkle ampen på et stativ så den peker mer rett i ansiktet ditt. 
Jeg har fått tak i en IKEA Kallax 2x2 hylle som jeg har bygd opp litt under. Disse er solide saker og de tåler mye vekt! Rectifier 2x12 kabinett med Roadster oppå er sikkert minst 50 kilo...og det er nå i fin høyde. Da jeg i tillegg trengte litt plass til vinylplatene var dette helt topp, ca 300 plater veier også en del kilo.... Og pedalbrettet kan skyves innunder hele greia! 
Greit for anlegg som ikke skal ut på veien i hytt og pine!

E55BA12B-681A-4C40-AB9C-B3181B3EC89F.jpeg

Anbefaler deg å snu Kallax´n. Nå hviler amp og høyttaler egentlig på pluggene og skruene. Likeledes platene dine. Om du snur den ett hakk, så vil vekten av amp og høyttaler belaste sideveggene og platene i hver del vil "hvile" på den hele tverrplaten som er avstivet i midten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Jeg hadde egentlig tenkt å gjøre som du sier, men plutselig var alt glemt og det ble som på bildet!

Men har fikset det nå, og jeg føler meg enda tryggere på at dette ikke raser sammen!

9846E9A8-4219-4492-ADE1-5139078F6DDE.jpeg

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Smart påfunn. Vi har jo ikke ører i kne-hasene selv om det ser sånn ut live av og til. Vi skrur opp til vi hører oss selv bra og skjønner ingenting når lydmannen som får hele trøkket midt i fleisen ber oss skrue ned. Been there, done that

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ganske ofte slik at de fleste amper låter best (for gitaristen) off center. Det er jo derfor man som regel heller ikke plasserer mikk rett i senter på høyttalerkonen, og mange skjermer senter på konen med f.eks. tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.