Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson firebird studio, yay or nay?


Mad Season

Anbefalte innlegg

Vi snakker om en pent behandlet fra midten av 2000-tallet. Priset til ca 4500,- Har testet den, og den var helt ok. Men fant meg ikke helt til rette med humbuckere og kroppsfasong (på gitaren, ikke min egen). 

Tenker den kan være verd en oppgradering av bukkere til den prisen? Kasse medfølger. 

Jau eller ikketaleom!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten den der. Det er en 70s tribute med reverse headstock og gull hardware. 

Det er først og fremst pupsene jeg er skeptisk til. Synes de er litt harde og grøtete. Om jeg oppgraderer de, så blir det fort noen tusenlapper ekstra. Om jeg da ikke liker kroppsformen og lengden (den har laaaang hals), så blir det kanskje et tapsprosjekt. Må tenke på det. 

Takk for informative svar uansett. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen, burde den være rimelig grei å omsette hvis du ikke liker den. Ville gitt den et forsøk :) 
Ligger ofte bra pickups på finn med gull hardware til en god pris, siden det er lavere etterspørsel etter disse enn f.eks nikkel. Kan jo alltids bruke sorte åpne bobbins også. 

EDIT. Det er sannsynligvis minihumbuckers på denne, det forandrer jo saken litt :) 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet nay. Firebird skal ha gjennomgående hals med pålimte "vinger" og Firebird pickups.

4500,- er ikke gal pris, så hvis den er hva du er ute etter, så ser jeg ikke for meg at du taper på det hvis du bestemmer deg for å selge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den der ja. Ble nay fra meg. Likte ikke hals eller kroppsform. Eller pickups. Endte opp med en SG standard med 57'ere og klassisk oppbygging. Litt dyrere, men pytt pytt. Firebird er ikke noe for meg, er konklusjonen. Takk for alle råd og vink. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.