Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater - The Spirit Carries On (Cover)


Anbefalte innlegg

47 minutter siden, CastorFiber skrev:

Takk for at du poster slike ting som dette. Forumet trenger poser av en slik kvalitet.
Dessverre er alle (inkludert meg) for lite flinke til å kommentere på slike videoer, nesten uavhengig av nivå. Jeg vet ikke helt hvorfor, slik har det alltid vært.

Denne gangen skal man lete lenge for å finne noe man kan klage på.

Derfor spør jeg om noe det er veldig viktig å få svar på- hva er greia med nøttene på begynnelsen av videoen?

Der synder nok jeg også gitt.. Så det er kjekt å få feedback på det man driver med, fra folk som vet hva de snakker om. Det er stas!🙂 

Herlig at du spør om nøttene. De lurte seg visst med, siden de alltid henger på mikrofonstativet. Det er rett og slett bare et hjemmelaget perkusjons-«instrument», som ble skapt rundt juletider i fjor da butikkene flommet over av valnøtter. Tenkte da at det burde være mulig å ta ut selve nøtta, lime igjen skallet, og sitte igjen med et hult skall som kanskje kunne lage en ålreit lyd🤷🏼‍♂️ Har laget tilsvarende av skjell, samt en shaker av en kokosnøtt. Bruker de en del, og det funker faktisk ganske greit. Og så besitter man jo da unike instrumenter som ikke er masseprodusert. 

  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jobbet med barn og musikk. Jeg har mange ganger tatt med meg valnøtter inn i undervisningslokalet, latt elever knekke nøtter forsiktig, og så bedt de sette en  halv nøtt inn i munnen mellom leppene og tennene, og så bruke den andre halvparten til å "spille" sanger. God trening for gehør og rytmeforståelse.
Bonusen er selvsagt at man kan spise innmaten. Med våre dagers allergier, kan man ikke lenger gjøre dette.
Dessuten er det etter hvert en tradisjon at man skal spørre om uvesentlige detaljer man kan se. 
Der har jeg i det minste gjort min plikt.
La meg avslutte med at jeg synes dette var veldig godt laget. Musikalitet, produksjon, egenart og så videre er i en egen klasse, slik jeg ser det.

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
    • Gjør mine første spede forsøk med opptak fra mikrofon, men opplever mye støy. Noe jeg gjør feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til å fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivået veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivå når jeg vender over til -10db på mikrofonen.  Når jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra kantoppheng på ht-element) får jeg egentlig tilstrekkelig nivå med gain på lydkortet ca kl 10:30 - 11:00.  Men ved tale/"sang"/akustisk kommer det (for mye) støy fra mic da jeg må ha gain på ca 12:00+ for å få høyt nok innspillingsnivå.  Støyen er jevn sus, som gradvis øker med gain. Ingen brum, pops el.likn - kun sus.  Har ingen annen mic å sammenlikne med. Er det noen innstillinger i Garageband jeg har oversett (er "amatør på dette), eller....? Tips/inspill mottas med takk 🙂
    • Laney er relativt billig og veldig bra, jeg har brukt en GH50 som funker helt supert. Med en 4x12 eller to mangler det ikke noe på volum i alle fall. Det meste av vreng har gått på pedaler, har bare skrudd en halvskitten Malcolm-lyd på ampen. Når det er sagt låter det selvfølgelig veldig fett med en Orange e.l., lånte en OR50 en stund, men jeg kunne ikke rettferdiggjøre prisen når Laneyen var såpass bra   Når vi har reist uten amper står det som regel en Marshall av noe slag på scenen og det er 100% kurant det også. Det er en liten trend gående for spesielle/dyre amper i stonermiljøet, men de aller fleste kjører nok på hva som helst av gamle røramper.   På brettet har jeg wah-boost-fuzz-phaser-digital delay. Fuzzpedaler er en svær jungel å gå seg vill i, men på Youtube får du en god ide om hva du kan vente deg. 
    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
    • Det ligger nok mye der ja, og ser man på Fender, har tilsvarende skjedd der.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.