Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater - The Spirit Carries On (Cover)


BjørnReiten

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, CastorFiber skrev:

Takk for at du poster slike ting som dette. Forumet trenger poser av en slik kvalitet.
Dessverre er alle (inkludert meg) for lite flinke til å kommentere på slike videoer, nesten uavhengig av nivå. Jeg vet ikke helt hvorfor, slik har det alltid vært.

Denne gangen skal man lete lenge for å finne noe man kan klage på.

Derfor spør jeg om noe det er veldig viktig å få svar på- hva er greia med nøttene på begynnelsen av videoen?

Der synder nok jeg også gitt.. Så det er kjekt å få feedback på det man driver med, fra folk som vet hva de snakker om. Det er stas!🙂 

Herlig at du spør om nøttene. De lurte seg visst med, siden de alltid henger på mikrofonstativet. Det er rett og slett bare et hjemmelaget perkusjons-«instrument», som ble skapt rundt juletider i fjor da butikkene flommet over av valnøtter. Tenkte da at det burde være mulig å ta ut selve nøtta, lime igjen skallet, og sitte igjen med et hult skall som kanskje kunne lage en ålreit lyd🤷🏼‍♂️ Har laget tilsvarende av skjell, samt en shaker av en kokosnøtt. Bruker de en del, og det funker faktisk ganske greit. Og så besitter man jo da unike instrumenter som ikke er masseprodusert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med barn og musikk. Jeg har mange ganger tatt med meg valnøtter inn i undervisningslokalet, latt elever knekke nøtter forsiktig, og så bedt de sette en  halv nøtt inn i munnen mellom leppene og tennene, og så bruke den andre halvparten til å "spille" sanger. God trening for gehør og rytmeforståelse.
Bonusen er selvsagt at man kan spise innmaten. Med våre dagers allergier, kan man ikke lenger gjøre dette.
Dessuten er det etter hvert en tradisjon at man skal spørre om uvesentlige detaljer man kan se. 
Der har jeg i det minste gjort min plikt.
La meg avslutte med at jeg synes dette var veldig godt laget. Musikalitet, produksjon, egenart og så videre er i en egen klasse, slik jeg ser det.

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.