Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater - The Spirit Carries On (Cover)


BjørnReiten

Anbefalte innlegg

På 3.10.2020 den 17.24, BjørnReiten skrev:

 

Store sko å fylle, men jeg prøvde meg på et Dream Theater cover :) 

Fatter ikke at ingen har kommentert på denne ennå. Fabelaktig spilt! Tro mot originalen, samtidig som du gir masse av deg selv. Nydelig RG også. Du kunne godt ha dratt på med enda mer volum både på el- og kassegitar, da. :) 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Skullkrusher skrev:

Fatter ikke at ingen har kommentert på denne ennå. Fabelaktig spilt! Tro mot originalen, samtidig som du gir masse av deg selv. Nydelig RG også. Du kunne godt ha dratt på med enda mer volum både på el- og kassegitar, da. :) 

Takk for hyggelig tilbakemelding! Setter pris på det🙂 Kanskje jeg tillater meg noen db ekstra neste gang😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Naigewron skrev:

Utmerket jobb. Er det en gitarløs Rockband-miks eller noe slikt du har fått tak i? Savnet ingenting fra originalsporet.

Soloen i denne låten er blant topp 10 i gitarhistorien for min del.

Mange takk!🙂 Jeg fant den på youtube. Ligger masse av Dream Theater uten gitarspor ute på nett, men aner ikke hvem som har laget de🤷🏼‍♂️ Må nesten være bandet selv som har gjort de tilgjengelig på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, 007 skrev:

Jeg likte dette. Forøvrig sangen jeg ønsker skal bli spilt i min begravelse - kanskje verdens vakreste låt, i mine øyne.

Så ja, det er store sko å fylle! Soloen ble litt "bluesy" med tanke på timing, men det er jo en smakssak.

Tror jeg skjønner hva du mener med bluesy👍🏻 Ikke lett å oppnå samme flow som Petrucci! Setter pris på konstruktive tilbakemeldinger🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra utført. Nå har jeg jo hørt denne låta sikkert en tresifret antall ganger, og det er en av JPs aller sterkeste soloer, med utgangspunkt i hva han har å spille over (altså en ganske så tradisjonelt oppbygget ballade). Finnes ingen «feil» i soloen, melodisk og pent, og den ødelegges ikke av «chops».

Skjønner godt at du hoppet over den avsindige raske oppgangen mot slutten. Den er det få som virkelig nailer. 😊

Scenes from a memory er i mine ører fremdeles en av Dream Theaters aller, aller sterkeste skiver, på tross av at det også er deres mest tilgjengelige (dette er jo en musikal pakket inn i progmetal, men ikke like pompøst som når Symphony X durer avgårde..., eller, nå glemte jeg visst disk 2 av Six Degrees-skiva). 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 9.19, Truckstop Chuckie skrev:

Bra utført. Nå har jeg jo hørt denne låta sikkert en tresifret antall ganger, og det er en av JPs aller sterkeste soloer, med utgangspunkt i hva han har å spille over (altså en ganske så tradisjonelt oppbygget ballade). Finnes ingen «feil» i soloen, melodisk og pent, og den ødelegges ikke av «chops».

Skjønner godt at du hoppet over den avsindige raske oppgangen mot slutten. Den er det få som virkelig nailer. 😊

Scenes from a memory er i mine ører fremdeles en av Dream Theaters aller, aller sterkeste skiver, på tross av at det også er deres mest tilgjengelige (dette er jo en musikal pakket inn i progmetal, men ikke like pompøst som når Symphony X durer avgårde..., eller, nå glemte jeg visst disk 2 av Six Degrees-skiva). 

Enig i at dette kanskje er deres absolutt beste album. Beste solo er for meg i The Best of Times👍🏻 Jeg er forresten en av tilsynelatende få som også setter The Astonishing høyt på lista over top DT-album🙂

Måtte jukse det litt til her og der ja. Hurtighet har aldri vært min sterkeste side, så da blir det håpløst å kopiere Petrucci😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommentert dine videoer før, og såvidt jeg kan huske har jeg alltid vært mektig imponert! Så også denne gang. 👍🏼 Hvis jeg skal kicke på noe, så er det at lydbildet er litt mørkt for min smak. Dvs. jeg synes det mangler diskant for å åpne lydbildet litt. Ellers er jo gitarspillet i topp klasse, som alltid! :)

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Audun skrev:

Jeg har kommentert dine videoer før, og såvidt jeg kan huske har jeg alltid vært mektig imponert! Så også denne gang. 👍🏼 Hvis jeg skal kicke på noe, så er det at lydbildet er litt mørkt for min smak. Dvs. jeg synes det mangler diskant for å åpne lydbildet litt. Ellers er jo gitarspillet i topp klasse, som alltid! :)

Takk Audun, setter pris på det🙂 Kan nok stemme at jeg kutta litt toppfrekvenser her. Kanskje det ble litt for mye🙂 Skal huske det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du poster slike ting som dette. Forumet trenger poser av en slik kvalitet.
Dessverre er alle (inkludert meg) for lite flinke til å kommentere på slike videoer, nesten uavhengig av nivå. Jeg vet ikke helt hvorfor, slik har det alltid vært.

Denne gangen skal man lete lenge for å finne noe man kan klage på.

Derfor spør jeg om noe det er veldig viktig å få svar på- hva er greia med nøttene på begynnelsen av videoen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.