Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Hvis du skal bare bruke forsterkeren hjemme og ikke i sammenheng med band, og heller ikke er intr. i å blåse ut vinduene i huset, ville jeg gått for en Roland microcube. En kanonfet forsterker med mange effekter og deilig lyd! Min MG100DFX står ubrukt når jeg har Rolanden!

Jævlig fin liten sak. Grei å dra med seg hvis man skal jamme hos en kompis. Men den spiller ikke så høyt, så hvis du skal bruke den på øving sliter du.

Ellers kan du jo få kjøpe min Marshall MG100DFX, kom på akkurat nå at jeg kanskje selger den. Et impulsalg ;) Det er en grei forsterker den også, bare litt enklere med en liten microcube. Send meg en PM om du er intr, du kan få den for en ok pris :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den mg en som eventuelt er dårlig eller er alle det.. Tenkte også på en en MG50DFX

De låter forholdsvis likt i utgangspunktet, men forskjeller blir det jo grunnet mer effekt, lydstyrke og det som hører med. Er vel headroom noen kaller det. Til hjemmeøving ville jeg utvilsomt heller gått for cube 15 eller 30. Har du planer om bandøving, så finnes det vel en 60 utgave også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å IKKE kjøpe noen MG forsterkere...Personelig synes jeg de låter RÆVA...Marshall gjorde en stor feil ved å produsere de ;) de låter liksom, billig på en måte...og sterilt og for kunstig og ikke noe ROCK 'n' ROLL 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Roland MicroCube selv, og jeg kan vel si at den er grei.

Men hvis du skal ha noe som er veldig allsidig (brukes til øving både hjemme og i øvingslokale) og som vil holde god standard i mange år, da anbefaler jeg POD XT Live. Da kan du sitte med hodetelefoner eller koble deg på stereoanlegget hjemme. Og når du kommer på bandøving er det bare å koble seg på PA eller lokalets egen amp. Poden inneholder det meste du har bruk for. Men ikke bli lurt av presetsene når du prøver den i butikken for de er ikke spesielt gode. Man må skru litt for å få god lyd, men det er ikke så vanskelig ettersom dingsen kan kobles til PC via USB og edites (hva var nå det norske ordet igjen) med et enkelt og greit program.

Problemet som nybegynner er at du uansett hvilken amp du kjøper så er du egentlig ikke sikker på hva du driver med. Man må kanskje bare stole blindt på noen som gir seg ut for å ha peiling. Men med PODen så kjøper du ikke katta i sekken lydmessig, for hvis du ikke har en kul lyd så finner du en annen. Plenty å velge mellom. Du kan også laste ned en "Metal-pack" som består av en god del amper på Line6 sine hjemmesider (koster vel 25$). En annen ting som også er veldig bra er at alt i PODen er basert på bra utstyr utenfor den digitale verden i hovedsak. Og informasjon om hva du bruker og litt historikk finner du i manualen. Så du lærer en del også, og du får etter hvert litt referanser som du kan bygge videre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobler den inn hvor som helst. Alt etter hva som passer.

Har en Fenderforsterker, men den spiller høyt. Og den er tung. Så da kobler jeg kanskje bare rett PCen og spiller via den. Har forsåvidt ikke noe stereoanlegg så det har ikke vært aktuelt. Men jeg ser for meg at det er veldig bra. Kan jo også koble til i MicroCuben hvis jeg skal være rundt omkring...

Hvis man ikke skal forstyrre noen så er det jo praktisk med PODens AUX inngang (mini-jack) så man kan spille/øve til CDer uten å plage folk via hodetelefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte via www.jrrshop.com. Kom hjem på døra med FedEx.

Du kan også sende mail til dem og spørre om de vil skrive en lavere sum på pakken for å unngå toll.

Tror du ender på en totalsum rundt 3.000 til 3.500 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.