Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Loop pedal


Ptsharp

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe en loop pedal i gave til sønnen min. Han har en line 6 spider v,  og lurer på om noen har et tips om en pedal som ikke er alt for dyr, men har gode funksjoner og er holdbar- kanskje sånn mitt på treet budsjettmessig. Hvilke funksjoner synes dere er viktige?  Er to brytere nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TC Electronic Ditto er vel stort sett bransjestandard hvis man bare skal ha noe enkelt som fungerer bra. Jeg mener ikke man trenger flere knapper hvis man bare skal leke seg hjemme, men hvis den skal brukes live er det nødvendig.

Steget opp kan være Boss RC-1. Den har samme funksjonalitet som Ditto, men kan koble på en ekstern pedal for å gjøre operasjonen litt enklere. Den har også en kjekk lysindikator som viser hvor du er i loopen, og om du spiller inn eller spiller av.

Jeg har eid begge disse og var fornøyd med begge. Jeg oppgraderte fra Ditto til RC-1 fordi jeg trengte stereo, men ellers har jeg ingenting å utsette på Ditto.

Digitech Jamman Express fungerer også på akkurat samme måte, men den har jeg ikke testet selv. Skal være like god som konkurrentene, såvidt jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Naigewron skrev:

Digitech Jamman Express fungerer også på akkurat samme måte, men den har jeg ikke testet selv. Skal være like god som konkurrentene, såvidt jeg har hørt.

Jeg har digitech jamman express og er fornøyd med den. Den er enkel å bruke. Har personlig ikke testet ditto sin variant, så om den er bedre skal jeg ikke si noe om. Om det er en basic looper uten noe ekstra du er ute etter er vell digitech eller ditto to gode alternativer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, askret said:

Jeg synes det er greit å kunne lagre loopen! Ditto kan ikke det.. Har brukt Boss sine, og foretrekker RC-30 pga 2 switcher. 

Er vel ikke mange av de enkle looperne som lar deg lagre loopene?

Den nye Ditto+ gjør det, men vet ikke hva den havner på prismessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2020 den 13.57, Ptsharp skrev:

Hei, skal kjøpe en loop pedal i gave til sønnen min. Han har en line 6 spider v,  og lurer på om noen har et tips om en pedal som ikke er alt for dyr, men har gode funksjoner og er holdbar- kanskje sånn mitt på treet budsjettmessig. Hvilke funksjoner synes dere er viktige?  Er to brytere nødvendig?

Eneste bidraget mitt er at du bør seriøst vurdere en med dedikert stoppknapp slik som på ditto x2 (eller hva den nå heter). Hadde den enkleste utgaven av ditto, og frustrasjonen var stor rundt dette med å faktisk få stoppa loopinga i tide og utide

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.