Web Analytics
Jump to content

Trådløst: Hva er hot og not for tiden?

Hanspanzer

Recommended Posts

Jeg har et Line6 G30 Relay på B-brettet og det har jeg vært happy med i mange år, men nå begynner det å skrante. 

Hva er hot for tiden innen budsjettklassen? Jeg må ha en løsning som er plassert på brettet og aller helst belt/lomme-pack. Liker 

ikke disse klumpene som stikker ut av jackpluggen på gitaren. 

Fyr løs med tips. 

Hvordan skranter det? Hva med en ny G30? 😉 Har selv brukt G30 i bortimot 10 år, og det har fungert stort sett knirkefritt. Det limte belteklipset er jo en vits, men med ei kameraveske e.l. til å feste i beltet, så er jo det problemet løst.

Jeg kommer nok til å kjøpe en ny G30 den dagen min streiker. Jeg kan ikke forstå at det finnes noe som er mye "bedre" uten at det koster betydelig mer. 

Jeg synes også løsningene med en duppeditt (sender) som stikker ut av jack-utgangen virker mye mer utsatt.

20 minutes ago, Peaceandloveandrocknroll said:

Tråløst er bare en motegreie, det kommer til å dø ut.

Tenk å digitalisere det fullkomne analoge signalet bare fordi du skal subbe rundt på scenen og ikke gidder å løfte beina.

Ledning er best 👍

Er langt ifra alle trådløse systemer som er digitale

Jag har oxå använt G30 i många år på alltifrån shady småställen till stora scener (mest shady småställen) och aldrig haft något som helst problem. Hemma använder jag G10 för då är det enklare att bara plugga in dingsen rätt i guran men det vill jag inte ha live (av samma grund som Audunn påpekar). Köpte till och med backup-G30 men det har jag ju aldrig fått användning för så säg till om du går för att köpa G30 på nytt och vill köpa brukt så ska jag se vad jag hittar i lådorna :) .

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Det er et flott alternativ. Jeg liker den. 
    • Hei.  Har en kawai patent 34-4127 kjøpt tidlig 60 tallet. Noen som har kjenskap til denne evnt hva den røft kan være verd? Har en del hakk og skavanker.
    • Den Line 6 boksen bruker 2.4 ghz digital overføring. Det vil si at den bruker wifi teknologi for å overføre. Når publikum kommer så blir det mer trafikk og vanskeligere for mottakeren å finne ditt signal (mange konkurrenter)    i korte trekk vil signalet være bra på lydsjekk og få problemer når publikum kommer. Du kan forsøke å bruke squelsh funksjonen også det å være nærmere mottakeren. Du kan også prøve å plassere den litt unna wifi routere etc. Men har den samme boksen selv. Og kan meddele de samme utfordringene du beskriver. Synd. På den positive siden så funker den ganske så bra på bygda. Helt til publikum kommer… om andre har løsninger vil jeg gjerne høre!    
    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.