Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Engl E633 Fireball 25 - 25W Rørforsterker


Gitarcowboy

Anbefalte innlegg

PRS MT15 Mark Tremonti

15/7 Watt, 2 kanals gitarforsterker

WEB_Image PRS MT15 Mark Tremonti 15 7 Watt  2 kana 1104713642344434.Jpeg

Dette ser ut som et glimrende forslag "Troll"!

Tusen takk for det!

Den er ikke like mangefasetert som Victory, men er et spennende alternativ.

Den er utsolgt på Evenstad.

 

Blackstar var det en eller annen på YouTube som ikke likte, men jeg husker ikke hvem.

Det er dumt å uttale seg om noe man aldri har prøvd...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest to anmeldelser: en for Victory og en for PRS.

Victory har kjappere respons:

"The V30's clean channel is very clean, with a lot of headroom and a fast, spanky response that makes notes sound as if they're jumping out of the speaker cabinet."

PRS er litt tregere og er best på Humbucker:

"Incredible value for money...

...The MT 15’s clean channel illustrates this perfectly, with plenty of headroom to cater for any guitar, while pulling the channel mid-boost function adds a sweet vintage Fender overdrive with a medium-fast response that’s great for country picking or blues..."

Her er anmeldelsene hvis noen gidder å lese de:

https://www.musicradar.com/reviews/prs-mt15-mark-tremonti-signature-head

https://www.musicradar.com/reviews/guitars/victory-v30-the-countess-606498

Endret av Gitarcowboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble feil Victory V30 anmeldelse over:

https://www.musicradar.com/reviews/victory-v30-the-countess-mark-ii

"The clean channel is perhaps a little flat when used on its own but sounds great with pedals; the new crunch channel is ballsy and aggressive when wound up; and the lead channel has all the sustain anyone is ever likely to need, with that characteristic Victory sparkle. 

 

Aimed at pro and serious amateur guitarists who lean towards modern rock and metal, the V30 Mark II is another cracking amp from Victory that combines top-drawer build quality and serious boutique tone at a very reasonable price, made with pride right here in the UK."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gubbe skrev:

Bugera v22. Combo 12" eller topp. Fet rørforsterker. Hør med @askret

Ja, dette er sant! Har toppen, koblet til et Marshall 1936 2x12 kabinett. Dette er en EL84 amp, på 22 eller ca 10 watt. Jeg elsker den! Flott cleankanal som er perfekt for pedaler. Vrengkanalen er også veldig fin, og den liker godt å pushes med en OD pedal. Mastervolum og reverb, og effektsløyfe har den også! Og den er billig! Mange omtaler den som verdens beste amp i sin prisklasse. Den kan låte som en Fender, eller som en god gammel Marshall. Bør absolutt vurderes om man ikke skal ha en typisk hi-gain metall amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Bad Cat... Lurer på om ikke dette her er et ganske kurant kjøp. Ikke den mest kjente BC-ampen, men den er nok helt kule (måtte Google litt da jeg ikke hadde hørt om denne, og fikk opp noe med Carrie Underwood, backingband med Bad Cat-spons, og masse annet ymse). Tipper det er en ganske anvendelig kåntriråkk-amp.

Hmmm. Klarer ikke lime inn link nå, men det er snakk om er 1x12 Bad Cat Panther-stack til 12000,-.

Edit! Ser ut til at den kun har vært tilgjengelig gjennom custom shop’en deres. 35w er i meste laget for de aller fleste, men den har 1/2-switch. 

 

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt vankelig for meg dette. Jeg er født i vektens tegn og lider under valgets kvaler.

Også vil jeg ha noe jeg liker, da det er den første rørforsterkeren.

Jeg prøvde en såvidt i USA i fjor, men den stod rett på gulvet og jeg fikk ikke noe ordentlig inntrykk av den.

Husker ikke merket engang. Men jeg la merke til at den var veldig fyldig og stor i lyden. Det var en kombo, tror det satt en tolvtommer i den.

 

Jeg er ikke låst til å kjøpe nytt, men det hadde vært moro med noe nytt og bra som kan brukes hjemme på kjøkkenet.

 

Det hadde også vært fint å kunne ta den med ut hvis jeg skulle spille for folk engang.

Jeg spiller for en på jobben, da han har helgevakt, innimellom.

 

 

 

Endret av Gitarcowboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker countrymusikk. Jeg har en stor samling LPer og CDer.

LPene går helt tilbake til 50-tallet.

 

Hvis Bad Cat egner seg til Telecaster og Country, så er det et alternativ.

Den jeg har avbildet lenger oppe har alt dette:

-30W

-2 kanaler: ren og "rufsete"

-Masterjustering av lyd.

-Effektloop

 

Så leste jeg noen innlegg fra en på et forum som skrev at det var den verste forsterkeren han hadde hatt.

 

De begynte bedriften i 2001, så de har holdt på en stund.

Også har de oppdatert flere av modellene med masterknott + +

Jeg skal se nærmere på de på YouTube.

Endret av Gitarcowboy
La til en ting til på lista.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.