Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Engl E633 Fireball 25 - 25W Rørforsterker


Gitarcowboy

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale å sjekke ut Fender Princeton Reverb (12 W) og Fender Deluxe Reverb (22 W) i ‘65 reissue utgaver. De har 6v6-rør i sluttrinnet, noe jeg synes låter veldig bra. De låter fint på stuevolum også. De er gode plattformer for pedaler.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stod skrevet i kommentarene på en YouTube video:

 

 
LastRolo 1
In terms of low power mode, is it home useable to get a decent clean tone nice and a lead tone with some pedals in the effects loop without sending the neighbours bonkers? Needing to adjust controls understood for tones at different output levels.

 

 
 

 

 

Hello! Yes you can do that no problem. The V30MkII is a very loud amplifier however. It can certainly work at home levels, but if that’s going to be its only use, something less powerful might suit you better. Cheers!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Fender 65 Deluxe Reverb er i en noe høyere prisklasse enn det jeg hadde tenkt meg, men jeg skal jo ikke bytte den ut med det første så...

 

-Fender 65 Princeton Reverb med 12" høyttaler ser ut som et godt alternativ. Overdrive har jeg nok av i pedalformat.

Den har ikke effektloop. Men, hva skal jeg med det?

Endret av Gitarcowboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ha prøvd ENGL før jeg bestemmer meg for Fender.

ENGL er ikke å oppdrive på 4Sound gitt.

Er det en butikk i Oslo som har ENGL?

 

Det ser ut som at de har Fender Princeton på Gjøvik.

 

Det er langt å dra til Evenstad i Grimstad for å prøve Victory.

Det er langt å kjøre til Voss for å prøve Engl...

Endret av Gitarcowboy
La til tekst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS MT15 er jo også veldig spennende. 6L6 rør, kan switches melllom 7/15W. Fortsatt litt i high gain gaten, men virker som den har en fin cleankanal og mulighet for crunch. 

Husk at det er preampen i Fireball som gjør den så hissig, ikke nødvendigvis powerampen. 

Nå har jeg hatt 60W, 50W, 15W, 18W, 7W og 5W røramper hjemme. Det er ingen tvil om at 5W og 7W er mer komfortabelt.. Nå har jeg en amp på 18W og en på 5W. Den på 18 har fin vreng som kan temmes på "moderate nivåer" men jeg sliter fortsatt med at det kan være litt voldsomt på cleankanalen selv til hjemmebruk. Mens 5W brekker lettere og er generelt mye enklere å håndtere. 

Bare nysgjerrig - hva er det som gjør at du styrer unna Blackstar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.