Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGDx3


larseko

Anbefalte innlegg

Har visst blitt en del gitarhandling i det siste.

 

  1. 2012 Gibson Les Paul Traditional, Cherry sunburst. Vekt 4.3 kg. 50s hals. Veldig bra eksemplar av en Lester. Classic 57 i hals og en Tom Anderson HC2 i stolposisjon, med coilsplit. Dette blir min referanse en stund for å vurdere forskjellige LP-kopier... Kjøpte denne med en strøken Studio 2006 som delbetaling. 
  2. Epiphone Les Paul standard 60s 2020 iced tea. Det var året epiphone satset. 4.5 kg.
  3. Ikke minst: En Egmond Lucky 7 som jeg kjøpte for en femhundrelapp i dag! Da jeg var 11-12 år kjøpte mor en gitar av en student i Trondheim som jeg skulle begynne å lære på. Jeg solgte denne en gang etter jeg fikk en superstrat (Vester, tror jeg) etter konfirmasjonen. Siden har jeg lurt veldig på hva slags gitar dette egentlig var. Jeg husket at det var single cut og akkustisk i tillegg til at den virket litt billig, nesten lekegitaraktig. Så, for noen dager siden dukker plutselig en Lucky 7 opp på lokal marketplace til 800 kroner, og jeg skjønte at dette måtte være den samme gitarmodellen. Så da ble det handel etter at første kjøper trakk seg. Og den låter faktisk ikke galt! Den trenger bare strengeskift og litt frisering/sliping av utstikkende bånd. Må nok finne ut hvilke strenger som passer best på disse.
  4. Ok, jeg sa 3. Men det kommer mer uti uka, en Edwards 3 pickup Black Beauty!

IMG_20200905_155258.thumb.jpg.d8ae9eb4a58e8e9d200f3eadc66eca08.jpgIMG_20200905_171033.thumb.jpg.3c21cbcb323d6c955b24dae63aed8e82.jpgIMG_20200904_175036.thumb.jpg.e58e463d03ff19c7b47a5a8583fe84e1.jpgIMG_20200905_193601.thumb.jpg.0f128f564235e0461433fefff5fb7d3f.jpgIMG_20200905_193621.thumb.jpg.d3edad3f8a81721228d3d1bcac4363f7.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt fart på innkomsten ja! Ser veldig fine ut alle sammen! Lucky 7 var en billig-gitar på 60-tallet, som man blant annet kunne bestille pr. postordre, så det vil nok aldri bli en gitar du kan regne med å få "vintage" pris for, selv om den er gammel.

Edwards blir spennende! Har selv hatt en goldtop med p-90s for mange år siden. Likte den godt! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble plutselig litt mye. Og alt utløstes ved at jeg skulle kvitte meg med en gitar... 😮 Men skal nok tynne litt i rekkene igjen når jeg finner ut hvilke 2 LP-er jeg vil beholde (må nesten ha to) av disse og en 1975 Burny. 

Angående den Egmond-en, så vil nok ikke det bli noen fremtidig burst, men den var verdt en 500-lapp bare for nostalgien. Da er det ren bonus når junior ble helt fra seg og tok den med seg opp på rommet hvor den nå blir brukt til alt fra Beatles, Nirvana, Metallica og Mayhem. Det var ganske god klang i den, må jeg si, og den  låter kult på forsterker også. Det var virkelig dagens! Det hjalp også da jeg googlet litt Egmond og fant denne karen: 

Jeg er fryktelig spent på den Black Beautyen. Har siklet på Edwards ved flere anledninger, og nå i senere tid har jeg sett litt på den type gitarer til nedstemt stoner/doom osv. Den burde funke utmerket. Er vel 3xSD-mikker, JB i stolposisjon. Har ikke helt skjønt meg på det nitro-opplegget på Edwards, men det får gå. 

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.